דיגיטל וטק

האם תערוכת הטכולוגיה המרכזית תבוטל בהתראה של ימים?

עשרות חברות הודיעו בימים האחרונים על ביטול השתתפותן באחת התערוכות המרכזיות של עולם הטכנולוגיה בעוד כשבועיים, בעקבות התפרצות וריאנט האומיקרון

יאיר מור | 
תערוכת CES (צילום יח"צ)
האם אירוע פתיחת השנה הגרנדיוזי של תעשיית הטכנולוגיה עומד בסכנת ביטול? בימים האחרונים הודיעו עשרות חברות כי הן מוותרות על השתתפות ב-Consumer Electronics Show, או בקיצור CES, שתיערך בימים רביעי עד שבת בשבוע שאחרי הבא. הסיבה: התפרצות וריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה, שמכניס את העולם לגל הגבלות וחששות.
 
אתר בלומברג דיווח ביום שלישי כי מספר חברות בולטות מאוד, שאמורות היו להציג בתערוכה, הודיעו לגוף המארגן אותה, CTA, כי לא יגיעו ללאס וגאס ויסתפקו לכל היותר בהשתתפות וירטואלית באמצעות שיחות וידאו. החברות הללו כוללות את מפעילת הרשתות החברתיות ואפליקציות התקשורת הגדולה בעולם, מטא (לשעבר פייסבוק); ענקית הקמעונאות אמזון; הרשת החברתית טוויטר; ואתר פינטרסט. חברות נוספות הודיעו כי הן שוקלות את צעדיהן – ביניהן גוגל סמסונג וסוני. מספר חברות קטנות יותר, ביניהן יצרנית השבבים AMD ויצרניות המכשירים OnePlus ו-HTC, עדיין מתכוונות להגיע ללאס וגאס.
מאז הדיווח הצטרפו מספר חברות נוספות למגמה: מפעילות התקשורת AT&T ו-T-Mobile הודיעו כי לא יגיעו לתערוכה, ובלילה האחרון הודיעה גם יצרנית המחשבים הגדולה בעולם, לנובו, כי היא מוותרת על הגעה לתערוכה. מבטלים נוספים כללו כמה מהבלוגים הטכנולוגיים הגדולים בעולם, שמסקרים את התערוכה מדי שנה ובמובן מסוים היא נערכת במיוחד עבורם. הנימוק של כל החברות זהה: דאגה לבריאותם של העובדים ושאר המשתתפים.
CTA, מצידו, הודיע ביום שלישי כי הוא עדיין מתכנן אירוע פיזי. "בנקודה זו, אנו ממוקדים ביותר בלערוך את התערוכה הזו ולעשות זאת בבטיחות ותוך החלת נהלים נכונים להבטחה כי אנשים ירגישו נוח עם זה". אתמול הוא אישר כי קיבל 42 הודעות ביטול ממציגים, אך לטענתו 60 חדשים הצטרפו במקומם. "משימתנו נשארת לאסוף את התעשייה ולתת לאלה שלא יכולים להשתתף באופן אישי את היכולת לחוות את הקסם של CES באופן דיגיטלי", נמסר מהאיגוד.
ההתעקשות של הארגון לקיים את התערוכה עלולה לסבך אותו: בינואר 2020 אובחנו רבים מבאי התערוכה בשבועיים שאחריה כנדבקים בנגיף הקורונה. רבים האשימו את הארגון כי התערוכה היתה אירוע הדבקה המוני, ואף טענו כי הוא היה המקור להתפרצות המגפה. בעקבות התלונות, בשנה שעברה בוטל האירוע בלאס וגאס והוא נערך באופן וירטואלי בלבד, אך הארגון מתעקש שהשנה ייערכו במקביל אירוע פיזי ווירטואלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה