דיגיטל וטק

המתחרה של וואטסאפ עקפה אותה בדרך למה שכולם רוצים

טלגרם שוב מנצחת את וואטסאפ בקרב על השקת תכונות חדשות, והפעם היא מסיימת את 2021 עם השקת כמה מהתכונות המדוברות ביותר בשנים האחרונות
יאיר מור | 
פאבל דורוב, מנכ"ל טלגרם (צילום unsplash, ויקיפדיה)
טלגרם, המתחרה הפופולארית של וואטסאפ, שהוקמה על ידי צמד האחים הגולים פאבל וניקולאי דורוב ומבוססת כיום בסעודיה, מסיימת היום את השנה בעדכון חודשי אחרון שמציב אותה פעם נוספת בהובלה מול המתחרה מבית פייסבוק בהשקת תכונות חדשות ומבוקשות.
 
העדכון שעליו הכריזה טלגרם לפני שעה קלה כולל לראשונה "ריאקשנס" – אפשרות להגיב להודעות בשיחות בלי לכתוב הודעה נפרדת, אלא על ידי "הצמדת" אימוג'י להודעה המקורית, כפי שאפשר לעשות לסטטוסים בפייסבוק. הוספת "ריאקשן" להודעה אפשרית על ידי לחיצה עליה, ואז בחירה מבין האפשרויות שמוצגות מעל התפריט: לייק, דיסלייק, לב, אש, תותח פתיתונים (קונפטי), אימוג'י עם כוכבים בעיניים, סמיילי עם עיניים עצומות ושיניים חשופות, אימוג'י בוכה, קקי מחייך ואימוג'י מקיא. לחלופין, ניתן לבחור את אחת התגובות כברירת מחדל ולשלוח אותה במהירות על ידי לחיצה כפולה על הודעה. התמיכה בריאקשנס מופעלת אוטומטית בכל השיחות האישיות, בעוד בשיחות קבוצתיות המנהלים יכולים להפעיל או לכבות אותה.
בשנה האחרונה דווח מספר פעמים כי וואטסאפ מפתחת "ריאקשנס" באפליקציה שלה, בדומה לאלו הקיימות כבר זמן רב באפליקציות אחרות של פייסבוק: מסנג'ר ואינסטגרם דיירקט. העדכון החדש של טלגרם מוכיח כי היא מסוגלת לפתח תכונות חדשות מהר יותר מהמתחרה הגדולה.
תכונה מעניינת נוספת היא אפשרות להסתיר חלק מהטקסט בהודעות, המכונה "מצב ספוילרים", על שם הצורך להסתיר טקסט שעלול להרוס סופים של סרטים ופרקי סדרות למי שטרם צפה בהם. בעת הזנת הודעה באפליקציה, ניתן לסמן חלק מהטקסט ולבחור להסתיר אותו כספוילר. הנמען/ים להודעה יוכלו לחשוף את הטקסט המוסתר על ידי לחיצה עליו.
טלגרם השיקה גם יכולת לתרגום של הודעות בשפות זרות במכשירים ניידים (כלומר אנדרואיד ואייפון – לא מחשבים). עם זאת, היכולת הזו תומכת לעת עתה רק ב-19 שפות, שעברית אינה ביניהן (אך ישראלים יכולים להפיק תועלת מערבית, רוסית, פרסית, גרמנית, ספרדית, צרפתית ועוד לאנגלית למשל).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה