דיגיטל וטק

האקרים מאיראן השתלטו לכם על המכשיר? הזהרו מההודעות האלה

שורה של הודעות נשלחו למכשירים סלולאריים של ישראלים עם כיתובים נגד הממשלה, בצ'ק פוינט מעריכים כי הסיבה לכך היא פעילות לציון יום השנה לחיסולו של מנהיג משמרות המהפכה
מערכת ice | 
האקרים איראנים
מאות ישראלים דיווחו במהלך הבוקר (שני) כי קיבלו למכשירם הודעות בוואטסאפ, שנשלחו לכאורה מטעם האקרים או גופים לא ידועים באיראן. חברת הגנת הסייבר הישראלית צ'ק פוינט, הסבירה כי למעשה מדובר בקמפיין תודעה של גורמים פרו-איראנים שמקורם בתימן כחלק מהנקמה במותו של קאסם סולימאני.
בין ההודעות שנשלחו ביום השנה לחיסולו של מפקד משמרות המהפכה באיראן נכתבו מסרים שנועדו ליצור זעם בציבור נגד הממשלה בראשות נפתלי בנט, תחת האשטאג #מסר_מאיראן. לדוגמא, באחת ההודעות נכתב: "תושבי הארץ מחכים לירידת מחירים".
 
"ימי ציון של מאורע מסוים נחשבים פלטפורמה ידועה עבור קבוצות תקיפה שונות בכדי לייצר סוג של הישג תודעתי עבורן", אומר לוטם פינקלשטיין, מנהל המחקר והמודיעין בצ'ק פוינט. "הנזק אולי לא גדול, אבל המטרה היא יותר רעש ותשומת לב ובעיקר לייצר תחושת נרדפות בציבור".
עוד הוסיף: "ברקע הדברים, מתקפת ההשפעה שניהלו כביכול פרופילים איראניים במטרה ליצור כאוס ושסעים בחברה הישראלית. נראה כי התוקפים רוכבים על זרעי הנרדפות הללו ומנסים להעמיק חרדות אלו- גם מעל וואטסאפ".
"אנחנו מכירים את זה בהקשרים פלשתיניים כמו סביב יום הנכבה, וכן ממקומות אחרים בהם קיימים סכסוכים פוליטיים בעולם. את מספרי הטלפון סביר שהשיגו מתקיפות קודמות בהן דלף מידע רב, וזה הזמן לכולם לשים לב שכל התוכנות שלהם מעודכנות בעדכוני האבטחה האחרונים כדי למנוע ניצול חולשות שמאפשרות את זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה