דיגיטל וטק

זה האימון החדש והמוזר שצבא ארה"ב הוסיף לחיילים

בבסיס אימונים בקליפורניה מתאמנים בימים אלה חיילי ארה"ב למלחמות הבאות – ובנוסף לדרכים החכמות ביותר להשתמש בטנקים ותותחים ולהתחמק מאש האויב הם מתרגלים לראשונה גם מאבק בפייסבוק וטוויטר
יאיר מור | 
חיילים (צילום unsplash)
אימון ענק שמתקיים בימים אלה במדבר מוחאבה בקליפורניה מנסה להרגיל את חיילי צבא ארה"ב לא רק לשיטות הפעולה הצבאיות של אויבים כגון רוסיה וסין, אלא גם למלחמה שמתנהלת מולם בשדה הרשתות החברתיות, כך מדווחת סוכנות הידיעות אסושיאייטד פרס.
האימון, שבו משתתפים כרגע כ-4,500 חיילי החטיבה השנייה של אוגדת הפרשים (כלומר חיל הרגלים) הראשונה, מבוסס לפי הדיווח על לקחים שמופקים כמעט בזמן אמת מהמלחמה באוקראינה, כדי להכין את החיילים למחמות עתידיות מול מדינות כמו רוסיה וסין.
 
האימון מתרגל מתקפה על עיר בדיונית בשם אוּגֶ'ן, כאשר שחקנים דוברי רוסית משחקים את המקומיים, וחלקם מתעדים כל פעילות של החיילים המייצגים את הצד האמריקאי בתרגיל ומעלים אותו לפלטפורמות המדמות את הרשתות החברתיות תוך טפילת האשמות שוא, כדי לשרת את ההסברה של כוחות האויב, שלצורך התרגיל מתוארים כדֶנוֹביאַנים ועליהם מפקד בריגדיר-ג'נרל (מקביל לתת-אלוף) קורט טיילור. זאת למרות שלפי תיאור התרגיל, אותה עיר מותקפת באופן חסר אבחנה דווקא על ידי אותם דנוביאנים, שיורים עליה מתותחים וטילים – בדיוק כפי שקורה בשבועות האחרונים באוקראינה.
מזכירת הצבא, כריסטין ווֹרמוּת', אמרה לסוכנות הידיעות: "אני חושבת שכרגע כל הצבא מסתכל באמת על מה שקורה באוקראינה ומנסה להפיק מזה לקחים", שכוללים גם את הציוד הרוסי ואופן השימוש שלו בו, אך גם את אסטרטגיית התקשורת של הרוסים בהפצת "פייק ניוז". "חוויית רוסיה-אוקראינה היא הדגמה עוצמתית מאוד לצבא שלנו של רמת החשיבות שהולכת להיות לתחום המידע", היא הוסיפה. "אנחנו מדברים על זה כבר חמש שנים, אך לראות את זה באופן ממשי ולראות את הדרך שבה זלנסקי היה כל כך עצמתי... זוהי מלחמה עולמית שהעולם הממשי יכול לראות ולצפות פה בזמן אמת".
קולונל איאן פאלמר, המפקד על הכוחות המייצגים את הצד האמריקאי באימון, תיאר את החלק החדש באימון כך: "כשיש לי כמה הרוגים ואני מאוגף משמאל ושרשראות האספקה שלי לא נמצאות במקום שהן נצרכות ואני לא יכול למצוא בולדוזרים, קשה לחשוב על משהוא שמישהוא אמר עליי בטוויטר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה