השוק

האיש העשיר באוקראינה מתחייב לבנות את העיר הנצורה

לצד הלחימה העיקשת באוקראינה, וההפצצות המאסיביות על העיר המזרחית מריופול, אחד מאילי ההון הבולטים במדינה, רינת אחמטוב, מספר על הקשיים ומסרב להתייאש: "נבנה מחדש אוקראינה חופשית, אירופית, דמוקרטית ומוצלחת לאחר הניצחון שלנו במלחמה הזו"
מערכת ice | 
האנשים הכי עשירים ברוסיה ואוקראינה (צילום pixabay ,ויקיפדיה/ Kremlin.ru, Football.ua, Council.gov.ru,)

רינת אחמטוב, אחד מהאנשים העשירים ביותר באוקראינה, התחייב לסייע לבנות מחדש את העיר הנצורה מריופול, בה ישנם שני מפעלי פלדה בבעלותו. כך על פי דברים שאמר אמש (שבת) בראיון ל-CNN.

לדברי הערוץ, אחמטוב היה האיש העשיר ביותר באוקראינה, וראה את האימפריה העסקית שלו דועכת מאז 2014, כאשר רוסיה סיפחה את חצי האי קרים ושני אזורים במזרח אוקראינה: דונייצק ולוחנסק - הכריזו על עצמאות מקייב.
לפי מגזין "פורבס", הונו של אחמטוב עמד ב-2013 על-15.4 מיליארד דולר, ואילו היום הוא עומד על 3.9 מיליארד דולר בלבד, כאשר בימים אלה Metinvest, יצרנית הפלדה הגדולה ביותר באוקראינה  שבבעלותו, הודיעה שלא תוכל לעמוד בחוזי האספקה שלה.
 


למרות כל אלו, מסרב איש העסקים לומר נואש ובטוח ש"החיילים האמיצים" יגנו על מה שנותר מהעיר בצל ההפצצות הכבדות של הרוסים. בסוף השבוע האחרון, הצהירה Metinvest כי לעולם לא תפעל תחת כיבוש רוסי. "מריופול היא טרגדיה עולמית ודוגמה גלובלית לגבורה. עבורי, מריופול הייתה ותמיד תהיה עיר אוקראינית. אני מאמין שהחיילים האמיצים שלנו יגנו על העיר, אם כי אני מבין כמה קשה זה עבורם", אמר אחמטוב לסוכנות הידיעות רוטרויס. 

בדבריו של איש העסקים ניכרים האחדות, והמטרה המשותפת שעומדת כנגד האזרחים האוקראינים. בשיחתו עם גוף התקשורת האמריקאי הוא לא חסך תשבחות מהנשיא זלנסקי שפועל לדבריו "בתשוקה ומקצועיות". זאת למרות התבטאויותיו של הנשיא לפיהן, מקורביו של אחימוטוב פעלו כדי להפיל את ממשלתו. "המלחמה היא בהחלט לא הזמן להיות מסוכסכים, אנחנו נבנה מחדש את אוקראינה כולה" הוא אומר.


"אני סמוך ובטוח שכעסק הפרטי הגדול ביותר במדינה, SCM (קבוצה פיננסית בבעלות אחימוטוב), ימלא תפקיד מפתח בשיקום אוקראינה שלאחר המלחמה", הוא שיתף וחתם את דבריו במסר אופטימי ופטריוטי: "אני סומך על כך שכולנו נבנה מחדש אוקראינה חופשית, אירופית, דמוקרטית ומוצלחת לאחר הניצחון שלנו במלחמה הזו".
 

ליאור ליפשיץ, חבר בצוות החילוץ של חברת ביטוח הראל, בגבול אוקראינה פולין

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה