דיגיטל וטק

אונס במטאוורס: בת 21 הותקפה באכזריות

מארק צוקרברג יצטרך למצוא הסברים לתופעה: דו"ח של SumOfUs מצביע על מספר מקרים מפוקפקים של פגיעות מיניות במרחב הוירטואלי, וקובע כי לא קיימים מספיק אמצעים להגן על משתמשים מפני תופעות אונס 
מערכת ice |  4
תקיפה מינית (צילום pixabay)
אווטאר של אישה בפלטפורמת Horizon Worlds החדשה של מטאוורס, פייסבוק הותקף מינית, על פי הדיווח של קבוצת התמיכה SumOfUs.
האישה בת ה-21, שעובדת עבור SumOfUs כחוקרת, הייתה בחדר וירטואלי ב-Horizon Worlds, פלטפורמת metaverse שפורסמה בדצמבר האחרון בארה"ב וקנדה. היא הייתה בחדר עם שני אווטרים גברים שהעירו לה הערות מגונות, ואחד מהם היה קרוב אליה מאוד. SumOfUs כללה קליפ מהאירוע בדו"ח שלה החודש שהתמקד באלימות מינית, דברי שטנה ובעיות ניהול תוכן ב-Meta.
הטרדה מינית היא נושא ש-SumOfUs חוקרת כבר תקופה. מוקדם יותר השנה, אישה אחרת בשם נינה ג'יין פאטל דיווחה כי "נאנסה על ידי כנופייה" תוך דקה מרגע הכניסה להורייזון. קבוצה של שלושה עד ארבעה אווטרים גברים גיששו ו"הטרידו מילולית ומינית" את האווטאר שלה, שהפך ל"מטרה להערות רמיזות וזימה בשל המראה הנשי של האווטאר שלה", צוין בדו"ח SumOfUs.
למשתמש אחר של שאנל זיגנס פנה שחקן ב"Population: One", משחק VR שנוצר על ידי מוציא לאור בבעלות Meta, כאשר האווטאר דימה "גישושים ופליטה על הדמות שלה", על פי הדיווח. אחרים מדווחים על הטרדה מספר פעמים בשבוע בפלטפורמות וירטואליות אלה.
 
בעוד Meta הוסיפה כמה אמצעי בטיחות כשהדיווחים הללו צצו, קבוצת המחקר אמרה שפעולות אלה אינן מספיקות כדי לרסן הטרדה מינית במטא-וורס. בנוסף, התנהגויות אלו מתרחשות באפליקציות אחרות מעבר לאלו שבבעלות Meta. אל רבים מהם ניתן לגשת דרך Oculus Quest של Meta, יצרנית האוזניות שנרכשה על ידי Meta ב-2014.
"האירועים המטרידים האלה אינם מבודדים לאפליקציות בבעלות מטה. משתמשי VR דיווחו זה מכבר על בעיות עם הטרדה מינית, התעללות מילולית, השמצות גזעניות ופלישה למרחב אישי במספר עצום של אפליקציות (שאינן בבעלות Meta) כגון Rec Room, VRChat ו-AltspaceVR.25 רבים מהאפליקציות הללו נשארות נגישות באמצעות ה-Oculus Quest של Meta", כתבו חוקרי SumOfUs.
 
בפברואר, Meta הוסיפה תכונת גבול אישית המאפשרת למשתמשי Horizon להגדיר מרחק של ארבעה מטרים מדמות אחרות. זה מופעל כברירת מחדל וניתן לכבות אותו על ידי המשתמש. למשתמשים יש גם את היכולת לחסום אחרים באפליקציות האלה ולדווח על אחרים לאחר חוויה שלילית.
"הפיתוח ל-VR מציג את מה שהם אולי כמה מהאתגרים הקשים ביותר שעמדנו בפנינו בדור של מחשוב עכשיו, כשאנחנו כבר לא מוגבלים על ידי נקודות מבט קבועות ומכשירי מסך מסורתיים", אמרה החברה בפוסט. "על ידי מניעת אווטארים מלהגיע למרחק מוגדר אחד מהשני, Personal Boundary יוצר מרחב אישי יותר לאנשים ומקל על הימנעות מאינטראקציות לא רצויות. אנו נמשיך לחזור ולבצע שיפורים ככל שנלמד יותר על האופן שבו הגבול האישי משפיע על החוויות של אנשים ב-VR."
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ויש גם אנאלי דיגיטלי וירטואלי (ל"ת)
    מנושביץ 06/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    It is fun to rape in virtual reality
    virtual rapist 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 3
    But it's not a crime
    סגור
  • 2.
    מזל שהיא לא נכנסה להריון (ל"ת)
    khgtu 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 1.
    מציאות חולנית
    ברק 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ממשיכים לחנך אותנו לחיות במרחב וירטואלי בין ארבע הקירות שלנו. כתבה פסיכית וחולנית שבאה לחנך אותנו שעכשיו גם האווטארים נאנסים ועושים פשעים במרחב הוירטואלי וכו... מי שיש לו אווטאר הוא כבר בעצמו צריך סיוע נפשי בלי קשר אם האווטאר שלו עבר"אונס קבוצתי וירטואלי" וגברים וירטואלים שהתחככו וירטואלית באווטאר הוירטואלי שלו. חולי נפש שמנסים להפוך את העולם למה שהם מטפטפים לנו בסרטים כבר קרוב לעשרים שנה. השפויים ימשיכו לחיות במציאות ואת כל החולי נכנס בתוך משקפים וירטואלים שיברחו למציאות המדומה של צוקרברג ומאסק
    סגור