דיגיטל וטק
נטפליקס לועגת לדיסני+ ולהסכם עם יס
השקת דיסני+ בישראל וב-40 מדינות נוספות לא עוברת בשתיקה מצד המתחרה הגדולה, שעוקצת בציניות: אנחנו נותנים למנויים פוטנציאליים את כל הדרכים האפשריות להצטרף
שירות הזרמת הווידאו הגדול בעולם, נטפליקס, לחוץ מאוד מהשקת המתחרה הגדול ביותר, דיסני+, ב-41 מדינות לפני כשבוע וחצי – ומצא דרך מקורית למדי לעקוץ את הטוען לכתר במקום שבו יש לו יתרון בלתי ניתן לערעור.
אחר הצהריים פרסמה שאליני חאטְוואני, מנהלת התשלומים של נטפליקס באזור אסיה והאוקיינוס השקט, הודעה באתר החברה, תחת הכותרת "יותר מכרטיסים: נותנים לחברים יותר דרכים לשלם". חאטוואני סיפרה על שלושה מנויים של נטפליקס משלוש מדינות שונות, שכל אחד מהם משתמש בשיטת תשלום אחרת שאינה כרטיס אשראי.
"במקום להשתמש בכרטיסי אשראי או חיוב למנוי שלהם, הם משתמשים בשיטות תשלום חלופיות", היא כתבה, והתגאתה בכך שהדבר אפשרי הודות לכך ש"כדי להפוך את התשלום לקל ונוח לחברים שלנו, אנו מעניקים להם טווח של אמצעי תשלום כדי שכל אחד שרוצה מנוי לנטפליקס יוכל לשלם עליו מתי ואיך שהוא רוצה. אנו עובדים קשה כדי להתאים שיטות תשלום מקומיות, כך שנוכל להגיע לחברים שלנו באמצעים שיש להם".
ההודעה מלווה בקישור שמראה את מספר אמצעי התשלום הזמינים במדינה ממנה מגיע הקורא – וכאן, בישראל, מעבר לתשלום ישיר לנטפליקס, נמנות בעמוד האפשרויות לשלם על השירות דרך תוכניות של ספקיות שירותי הטלוויזיה המקומיות הוט, יס ופרטנר, שכולן מציעות מסלולים בהם התשלום לנטפליקס מתבצע דרכן, וחלקן אף מסבסדות קלות את עלות המנוי.
ההודעה של נטפליקס מיועדת להציג תמונת מראה כואבת מול דיסני+, שכידוע חתמה בישראל על הסכם לפיו משתמשים יכולים להירשם אליה או ישירות, בתשלום בכרטיס אשראי, או דרך שירותי הטלוויזיה של יס (יס+ וסטינג טיוי) – אך לא באמצעות ספקיות אחרות. זאת בעקבות בלעדיות ההסכם בין דיסני ליס, שכפי שדיווחנו הבוקר יס עצמה ויתרה עליה אתמול בעקבות חשש מצעדים שתנקוט רשות התחרות נגדה ונגד קבוצת בזק על הצעד הזה. עם זאת, דיסני ככל הנראה לא תמהר לחתום על הסכמים עם המתחרות – פשוט משום שזו מתכונת העבודה הרגילה שלה בכל המדינות: שיווק עצמאי, במקביל לשותפה גדולה אחת שיכולה (ורוצה) למכור חבילה משותפת, ולמעשה נותנת לשירות פרסום נוסף ללא עלות עבור דיסני.
עוד ב-
נטפליקס מתגאה בכך ששיטת העבודה ההפוכה שלה מוכיחה את עצמה, וכי ב-2021 הצטרפו לשירות פי שלושה מנויים חדשים דרך אמצעי תשלום חלופיים מאשר ב-2020, וכי מאז תחילת 2022 הוכפל הקצב לעומת התקופה המקבילה ב-2021.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



