דיגיטל וטק

טיקטוק מסמנת מטרה חדשה: במי היא עומדת להתחרות?

הרשת החברתית לסרטונים קצרים הגישה מסמך שמצביע על כוונה להקים שירות נוסף, שיציע האזנה ורכישת מוזיקה ויתחרה ראש בראש מול ספוטיפיי ואפל מיוזיק

יאיר מור | 
טיקטוק (צילום Shutterstock/ DANIEL CONSTANTE)
האפליקציה שמתחה את הגבול בין רשת חברתית לתוכן וידאו באופן שובר שיאים והפכה לאחת הפופולאריות בעולם בשתי הקטגוריות מתכננת חדירה לקטגוריה נוספת: ביזנס אינסיידר הבחין בבקשת רישום שהגישה ByteDance, החברה המפעילה את השירות, למשרד לרישום פטנטים וסימנים מסחריים בארה"ב (USPTO) בחודש מאי האחרון, ובה ביקשה לקבל בעלות רשמית על השם "TikTok Music".
בבקשה מצוין כי היא חלה על אפליקציות ל"רכישה, נגינה, שיתוף והורדת מוזיקה, שירים, אלבומים ומילים", אך גם על אפליקציות להזרמה של סרטונים, בין אם בשידור חי או כאלה שהוקלטו מראש. בנוסף, מזכירה החברה אפשרויות ל"תגובות על מוזיקה, שירים ואלבומים", כמו גם יצירת, שיתוף ותגובות על רשימות השמעה (פלייליסטים).
 
המהלך נראה לכאורה מעט תמוה – אך למעשה, הוא הגיוני מאוד:
ראשית, הרעיון הבסיסי ביותר של טיקטוק הוא עידוד של יצירת סרטונים שבהם התוכן מתאים לקטעים קצרים מתוך שירים. הדבר הביא לכך ששירים רבים שקטעים מהם כיכבו בסרטונים באפליקציה כבשו בעקבות כך מצעדים וטבלאות פופולאריות באפליקציות מוזיקה וקליפים כמו ספוטיפיי, אפל מיוזיק ויוטיוב. אפילו כאן בישראל, בסוף 2021 דיווחנו שוב ושוב בתמיהה על כך ששיר ניגרי מ-2019 בשם "לאב נוואנטיטי", של האמנים סיקיי, ג'ובוי וקואמי יוג'ין, השתלט על טבלאות הפופולאריות גם ביוטיוב וגם בספוטיפיי, לאחר שהפך לפופולארי בטיסטוק ובסטוריז של אינסטגרם.
שנית, לפני כחמישה חודשים כבר דיווחנו על כך שבייטדאנס הקימה שירות בשם SoundOn להפצת מוזיקה, שהזמין יוצרים להעלות את השירים קודם כל ככאלה שאפשר להשתמש בהם לסרטונים באפליקציה.
שלישית, החברה כבר מתפעלת אפליקציית מוזיקה ייעודית בשם Resso בשלוש מדינות: הודו, ברזיל ואינדונזיה. באותן מדינות, מזמינה החברה משתמשי טיקטוק להאזין לשירים המלאים שקטעים מהם מופיעים בסרטונים שהם צופים בהם, ולרכוש אותם ואת האלבומים שבהם הם מופיעים. אין טבעי יותר מהרחבת השירות לעולם כולו תחת שם שיהיה מזוהה יותר עם החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה