דיגיטל וטק

המשקיעים בורחים? זו החברה שהשלימה סבב גיוס בסך 2 מיליון דולר

חברת MadeRight השלימה את סבב גיוס סיד, אותו  הובילה חממת הפודטק Fresh Start ואליה הצטרפו קרן ההשקעות Arkin Holdings ו-ARC impact
מערכת ice | 
רותם כהנוביץ ויותם דוד (צילום מיידרייט)
MadeRight, חברת ביו-טכנולוגיה המפתחת חומרים ברי קיימא מפטריות מודיעה היום (חמישי) על השלמת סבב גיוס סיד בסך 2 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה חממת הפודטק Fresh Start ואליה הצטרפו קרן ההשקעות Arkin Holdings ו-ARC impact.
חברת MadeRight נוסדה ב-2022 על ידי יותם דוד ורותם כהנוביץ', שהכירו במסגרת לימודיהם המשותפים באוניברסיטה העברית. MadeRight רותמת את יכולותיהן המדהימות של פטריות ליצירת חומרים ברי קיימא, באמצעות תהליך תסיסה של פטריות הגדלות על מצע פסולת אורגנית תעשייתית.
המוצר הראשון שמפתחת החברה בימים אלו הוא רכיב המספק הגנה ושומר על איכותן של אריזות מבוססות ביו-פלסטיק - חומר בר קיימא המחליף את הפלסטיק המשמש באריזות כיום. תהליך הייצור הייחודי מבטיח את שילוב החומר בשרשרת האספקה ובמכונות האריזה הקיימות, במטרה להבטיח עלות כלכלית דומה לתהליכי הייצור הקיימים של אריזות בשוק המזון, הקוסמטיקה ועוד. ההון שגויס, ישמש להרחבת צוות הפיתוח של MadeRight ובמקביל לביצוע אופטימיזציה לתהליך הייצור.  
שוק אריזות המזון הוא חלק בלתי נפרד מתעשיית המזון העולמית, כשהאריזות משמשות להגנה ולשימור מזון, להארכת חיי המדף שלו ולאספקת מידע לצרכנים. כיום שוק אריזות המזון העולמי מוערך בכ-350 מיליארד דולר וצומח בכל שנה בכ-5-6% בהתאם לגדילת האוכלוסייה, תהליכי עיור, צמיחה בתעשיית המזון והמשקאות והתקדמות טכנולוגית באריזה. 
הגיוס הנוכחי מושלם לאחר פחות משנה של עבודה במסגרת חממת הפודטק Fresh Start, הפועלת תחת הרשות לחדשנות וקונסורציום של 4 שותפות: תנובה, טמפו, פלטפורמת ההשקעות Our Crowd וקרן ההשקעות Finistere Ventures. אל סבב הגיוס הנוכחי הצטרפו קרן ההשקעות Arkin Holdings, שזוהי כבר השקעתה השנייה בחברה היוצאת מחממת פרש-סטארט (בחודש ינואר האחרון השקיעה בחברת פיגמנטום), ו-ARC impact, קרן השקעות הפועלת בתחום האימפקט ומשקיעה בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים.
 
מנכ"ל ומייסד MadeRight, רותם כהנוביץ': "החזון שלנו הוא לשמור על סטנדרט החיים הגבוה הקיים מבלי להרוס את עתיד ילדינו בדרך. כרגע אנחנו צורכים 74% יותר ממה שמשאבי כדור הארץ יכולים לספק בשנה. ישנן הערכות שהאנושות צורכת חומרים ואנרגיה הנסכמים ל-1.5 כדורי ארץ בשנה. איך מאזנים את זה? ב-MadeRight אנו מאמינים שהפתרון הוא חומרים ברי קיימא מפטריות. פטריות מכהנות בטבע כממחזרות, כשהן משגשגות על מה שאנו מגדירים פסולת. אנחנו משתמשים בחוזקת הפטריות ליצירת חומרים ממקורות מתחדשים, וכך יוצרים מעגליות כלכלית המניעה את המהפכה החומרית של העתיד".
נגה סלע שליו, מנכ"לית חממת הפודטק Fresh Start: "לטכנולוגיה של MadeRight פוטנציאל להביא לשינוי אמיתי בשוק האריזות, על ידי הפחתת כמות הפסולת והזיהום. השלמת סבב גיוס בתקופה מאתגרת זו מהווה הבעת אמון של המשקיעים בטכנולוגיה פורצת הדרך שפיתחה החברה וביכולתה להביא פתרונות ברי קיימא וכלכליים לתעשיית המזון הנדרשת לשינויים משמעותיים. אנחנו נרגשים להיות חלק מהמסע של MadeRight".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה