בחירות 2022

הסתבכות במינוי מפקד גלי צה"ל: היועמ"שית תחת מתקפה

ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית זועם על התערבות היועצת המשפטית לממשלה בסוגיית מינוי קבוע למפקד גל"צ והחלטתה לקבל את עמדת שר הביטחון בני גנץ
דוד זולדן | 
שמחה רוטמן (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית, בתגובה להחלטת היועצת המשפטית לממשלה לדחות מינוי קבוע למפקד גל"צ: "בואו נסכם את העניין: ליועצת המשפטית לממשלה אין שום סמכות לקבל החלטות בנוגע למגבלות על ממשלת מעבר. המעורבות של היועמ"שית, שלא מפעילה כאן שום סטנדרט משפטי או שקבוע בחוק כלשהו, מייצרת מציאות מעוותת".
בהמשך תוהה רוטמן: "למי זה נראה הגיוני? הממשלה מנהלת מו"מ מדיני על גבולה הצפוני של המדינה,  פותחת במבצע צבאי בעזה, מכירה לראשונה באופן רשמי בארגון הג'יהאד האיסלאמי כפרטנר למו"מ, ממנה רמטכ"ל וגם את השופט בדימוס מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים. אבל למנות מפקד לגל"צ על פי המלצת וועדת האיתור במקום המינוי הזמני השערורייתי של גנץ, זה מעבר לכוחותיה?".
 
לסיום מבהיר רוטמן: "היועמ"ש לא אמור לשמש כבלם לממשלה ולא כשכפ"צ להחלטות פוליטיות. מינוי מפקד קבוע לגל"צ הוא לא שאלה משפטית ואין שום סיבה שהיועמ"שית תתערב בכך. אבל חייבים לומר תודה ליועמ"שית, שהשרירותיות שבהחלטותיה מבהירה גם למי שעדיין לא הבין, שפיצול תפקיד היועמ"ש הכרחי!".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה