בחירות 2022

בן כספית תוקף בשידור חי "אתה אסון לעם ישראל"

טונים צורמים וחילופי גידופים בראיון עם הבמאי ברק הימן בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד שיצא משליטה ועורר סערה באולפן
דוד זולדן |  2
בן כספית ב'עמנואל ובן' ברדיו ללא הפסקה, ביום שלישי שעבר (צילום: אייס TV) (צילום אייס TV)
בצל מבצע עלות השחר, במאי הקולנוע ברק הימן פרסם פוסט בפייסבוק בו כתב: "חיילי הצבא הכי מוסרי בעולם - אתם בושה לאנושות וכן, יש אזעקה עכשיו. אני שומע אותה. אם לא היה כיבוש ולא היה מצור ולא היה אפרטהייד אז גם אזעקות לא היו".
הימן עוד הוסיף לפוסט את תמונותיהם של ששת הילדים הפלסטינים שנהרגו. בשיחה עם פרופסור אריה אלדד ובן כספית ב-103fm כשניסה לנמק את דבריו עד מהרה התחוללה סערה באולפן והריאיון יצא משליטה.
 
במהלך הריאיון הסוער התברר כי הבמאי ברק הימן לא חוזר בו מדבריו נגד פעולות צה"ל במבצע "עלות השחר", שעוררו סערה. "אני בפירוש חושב שאם לא היה כיבוש ואם לא היה מצור אז מצב הפלסטינים ומצב היהודים היה הרבה יותר טוב, זה מובן מאליו - אנשים רוצים לחיות טוב, ללכת לים, שיהיה להם חם בחורף ואוכל טעים על שולחן הערב", אמר בריאיון לתכנית של בן כספית ואריה אלדד ב-103.
"בארץ הזו יש אנשים שיש להם פריווילגיות מסוימות כמו לכם ולי, היהודים, ויש את הפלסטינים בנן אם אלה שחיים תחת המצור בעזה או הכיבוש ביהודה ושומרון זה אפרטהייד. בוא נגיד שתושב ישראלי שאינו יהודי יש לו פחות זכויות מאשר לתושב יהודי, מזמין אותך לקרוא את הדוח של בצלם שאומץ על ידי הרבה מאוד מוסדות חשובים לזכויות אדם".
לדבריו, "אם אני אבוא אליך הביתה, אקח לך את הבית, אתנחל בו ואחיה בתוכו ואז יום אחד אני אגיד שזה שלך והתבלבלתי, אני יוצא מהבית, אבל האנשים שלי דואגים שלא תוכל לפתוח את החלון של הבית, לא תוכל לצאת דרך הים, היבשה, לא תוכל לחיות חיים חופשיים ואני אשלוט בכל פסיק מהחיים שלך - זה אומר שיצאתי מהבית שלך?".
 
הוא הוסיף כי "זה מאוד עצוב לי שאתם מראיינים אותי. למה אתם מראיינים אותי? כי זה כל כך מוזר שישראלי יהודי מרשה לעצמו לכתוב דברים בגנות הצבא כביכול הכי מוסרי בעולם, זה נורא מוזר בישראל שיש אנשים שלבם מדמם כשהם רואים ילדה בת חמש נהרגת על ידי צה"ל. זה כל כך מוזר אז עושים ראיון ברדיו".
"מי שרצח את השמאל זה אנשים כמו מרב מיכאלי שהם במקום לשים מקלות בגלגלים של הכיבוש הם משמנים אותו. אני כמובן מצביע לרשימה המשותפת ואנשים כמו איימן עודה הם האחרונים שמדברים על כיבוש, נלחמים על כיבוש. אני אי שם בין חד"ש לבל"ד ואני שמח שהן רצות ביחד. אני מאמין בדמוקרטיה ושוויון".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא הבנתי מה יצא משליטה. הכל נשמע מאד ברור ומנומק. (ל"ת)
    יובל 08/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מצער מאוד
    פנו למוקד העירוני 08/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרב אברהם אריה אדרת ז''ל נהרג מפגיעת קורקינט חשמלי בבני ברק. כרמי רוצקי ז''ל נהרגה מפגיעת אופניים חשמליים בטיילת בתל אביב. 2 דוגמאות קטנות מיני רבות... אני קוראת לכל אזרח שחייו וגופו יקרים לו, להתחיל לפעול אקטיבית נגד הרוכבים שטסים על מדרכות להולכי רגל כשהם רכובים על קורקינטים חשמליים, אופניים חשמליים ואפילו קטנועים מונעים בנזין. בשלב ראשון יש להתקשר למוקד 106 של העיר בה אתה מתגורר ולדווח על מדרכות בהן יש את הפרות החוק הרבות ביותר. העיריה כבר תדאג לשלוח פקחים בשעות המתאימות "לעשות קופה" על העבריינים.
    סגור