בחירות 2022

סטרוק בקריאה לבן-גביר: "אל תסכן את עתיד מדינת ישראל"

חברת הציונות הדתית, חברת הכנסת אורית סטרוק התייחסה היום, לקשיים במו"מ מול מפלגת עוצמה יהודית, וקראה ליו"ר הרשימה איתמר בן גביר: "לא לעשות צעדים שמסכנים את מדינת ישראל"
מערכת ice |  3
אורית סטרוק (צילום מרים אלסטר פלאש 90)

על רקע המחלוקות במו"מ לריצה משותפת בין הציונות הדתית לעוצמה יהודית, תקפה היום חבר הכנסת אורית סטרוק את ח"כ איתמר בן גביר וקראה לו "לא לעשות צעדים שיסכנו את עתיד מדינת ישראל".

בראיון לרשת ב' אמרה סטרוק: "חבירה בין מפלגות לא נעשת בתקשורת אלא בחדרים סגורים .לכל מטבע יש שני צדדים. אנחנו רוצים באחדות ובמשא ומתן ואני קוראת לאיתמר לא לעשות צעדים נמהרים שמסכנים את מדינת ישראל. חובתנו לקחת את ההגה, למקסם את הקולות ולהתנהג באחריות". למרות דבריה התקיפים כנגד יו"ר עוצמה יהודית, הוסיפה סטרוק כי "אם נשב וננתח שריצה בנפרד היא הטובה ביותר למדינה, זה מה נעשה".



מוקדם יותר היום דווח ב-ice, כי בן גביר צפוי להכריז הערב שהוא רץ לבד, תוך שהוא משגר אולטימטום לסמוטריץ'. ההשערה היא כי גם אם בן גביר ירוץ לבד הוא יוכל להתאחד עם סמוטריץ עד סגירת הרשימות.


ברקע הדברים, ביקש סמוטריץ' מבנימין נתניהו לשריין בליכוד נציג של הציונות הדתית, ובכך לפנות משבצת נוספת לאיתמר בן גביר, מה שיקל עליו במשא ומתן מולו – בקשה לה סירב יו"ר הליכוד לפי פרסום בחדשות 12.

עוד עלה מהפרסום, כי במקביל לניסיונות להגיע להסכמות עם בן גביר, סמוטריץ' נערך לתרחיש לפיו המשא ומתן יתפוצץ ובן גביר ירוץ לבד. בשל כך, סמוטריץ' מקיים מגעים עם חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי על ריצה בבלוק טכני.

עם זאת, האופציה המועדפת על סמוטריץ' היא ריצה משותפת עם איתמר בן גביר. על פי סקר של מכון 'מדגם' עבור חדשות 12, אם סמוטריץ' ובן גביר רצים בנפרד, בן גביר מביא 8 מנדטים והופך להיות המפלגה הרביעית בגודלה. בתרחיש כזה סמוטריץ' מקבל 5 מנדטים.
 

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חברת הכנסת אורית סטרוק, למה את לא פונה לסמוטריץ' ?. (ל"ת)
    אלי 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    סמוטריץ' התרגילים שלך שקופים,
    אלי 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בן גביר סוף סוף, ישר כח, עלה והצלח.
    סגור
  • 1.
    המשיחיים הם הסכנה למדינת ישראל. (ל"ת)
    ימני ולא ביביסט עלוב 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור