השוק

יצחק תשובה ועידן ולס יקבלו דיווידנד ענק, יפרעו חוב ישן

איש העסקים יצחק תשובה נמצא באחת התקופות העסקיות היותר טובות שלו; לאחר שניומד דיווחה חלוקת דיווידנדים מצטרפת איתקה עם מהלך דומה כך שבסופו של יום תקבל קבוצת דלק דיווינדים של 500 מיליון שקל; הקבוצה יוצאת למהלך של פירעון אג"ח מוקדם
ניצן כהן | 
עידן ולס ויצחק תשובה (צילום רון קדמי, פלאש 90, shutterstock)
איש העסקים יצחק תשובה נמצא באחת התקופות העסקיות היותר טובות שלו. קבוצת דלק שמנוהלת על ידי עידן ולס תקבל דיווידנד כולל מחברות הבנות שלה בהיקף כספי של 500 מיליון שקל. הדיווידנד הגדול שתקבל קבוצת דלק מתחלק בין ניומד אנרג'י שפרסמה השבוע דוחות כספיים ואיתקה שמרכזת את פעילות הקבוצה בים הצפוני.
במקביל מתכוונת החברה לצאת למהלך של פירעון מוקדם של אג"ח  שישחרר לה נכסים משועבדים ויפרוס טוב יותר את החוב שלה מה שיאפשר לה גמישות פיננסית טובה יותר, יוזיל את הוצאות המימון ויאפשר השקעות נוספות.
 
אם כן, איתקה (89.2%) דיווחה הבוקר על חלוקת דיבידנד בסך של כ-134 מיליון דולר לבעלי המניות. מדובר בחלוקה שלישית מתוך כ-400 מיליון דולר, סך חלוקות הדיבידנדים בגין שנת 2023. במסגרת החלוקה הקרובה צפויה דלק לקבל כ-430 מיליון שקל, בהתאם לחלקה בהון, וזאת בנוסף לשתי חלוקות קודמות שבוצעו ב-2023, בהן קיבלה סכום כולל של כ-850 מיליון שקל. איתקה צפויה לדווח על תוצאותיה הכספיות ל-2023 בשבוע הבא. 
לפני יומיים הודיעה ניו-מד (54.2%) במסגרת אישור דוחותיה הכספיים לשנת 2023 על חלוקת דיבידנד בסך של כ-60 מיליון דולר לבעלי המניות. חלקה של דלק בדיבידנד צפוי להסתכם בכ-120 מיליון שקל. 
במקביל, קבוצת דלק מדווחת על כוונה לבצע פירעון מוקדם מלא או חלקי לסדרת אג"ח לו', שיתרתה מסתכמת בכ-577 מיליון שקל (ע.נ.) למח"מ קצר של 2.3 שנים. כחלק מההכנה למהלך פירסמה דלק שטר נאמנות להנפקה של סדרת אג"ח חדשה (סדרה לט'), שתהיה מגובה במניות איתקה. הגיוס צפוי להיערך במהלך השבועות הקרובים. הפירעון המוקדם והגיוס הם המשך ישיר של האסטרטגיה של קבוצת  דלק לרווח את מח"מ החוב  ולהגדיל את גמישותה הפיננסית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה