השוק

הדולר מתקן את הירידות של היומיים האחרונים בהמתנה להתפתחויות

אחרי יומיים של ירידות הדולר מתקן ועולה ב-0.4% לרמה של 3.7 שקל; בשוק המט"ח אומרים הבוקר שהסיבה המרכזית להתחזקות של הדולר היא ההמתנה להתפתחויות בעסקה לשחרור החטופים
ניצן כהן | 
הדולר מזנק (צילום shutterstock)
אחרי יומיים של ירידות וניסיונות להבין את ה"נורמלי החדש" מתחזק הדולר בשיעור של 0.4% לרמה של יותר מ-3.7 שקל. האירו מתחזק ב-0.2% ל-4.01 שקל והלירה שטרלינג מתחזקת ב-0.3% ל-4.69 שקל.
בשוק המט"ח מסבירים את התנודתיות של הדולר, פחות או יותר כפי שמסביר אותה נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון כלומר בהמתנה להתגבשות והשלמה של עסקה לשחרור החטופים, עסקה שתביא לסיומה של המלחמה ומכאן לתחילת תהליך השיקום.
 
אז באופן עקרוני אם התחלנו את השבוע באופטימיות סביב הלחץ האמריקאי לגיבוש עסקת חטופים הרי שהבוקר הכותרות מדברות על קשיים שאם יתממשו הרי שצריך יהיה לשוב ולתקנן את האלוקציות בתיקי ההשקעה.
השבוע החליט נגיד בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.5% וזה אומר שבאופן עקרוני פערי הריביות בין ישראל לארה"ב ישמרו כך שלא צפויות דרמות מהכיוון הזה. הנגיד ייחס את התנודתיות בשווקים לחוסר היציבות הכולל בישראל והזהיר מפני החרפה ביחסים בין ארה"ב לישראל וכאן צריך להיזהר מאוד מאחר ואם הבית הלבן יכביד את ידו על הסיוע לישראל, הרי שזה שקול לאובדן 1.5% תוצר וזה כבר מסוכן מאוד - כלכלית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה