השוק

חברת ההייטק עקפה את צפי האנליסטים - אבל המניה נופלת

חברת האד-טק הישראלית מדווחת על תוצאות מעל לצפי לרבעון השני. מה היא צופה להמשך השנה?
רוי שיינמן | 
טל יעקובסון Perion Network (צילום אוהד דיין)

פריון נטוורק העוסקת בתחום הפרסום הדיגיטלי מדווחת כי ההכנסות ברבעון השני ירדו בכ-5% והסתכמו בכ-103 מיליון דולר, לעומת כ-108.7 מיליון דולר ברבעון המקביל לשנת 2024, ולעומת צפי האנליסטים שהיה להכנסות של 100 מיליון דולר.

הרווח הנקי למניה על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-0.26 דולר, זהה לרבעון המקביל ולעומת צפי האנליסטים שהיה ל-0.17 דולר למניה. לצד התוצאות, החברה דיווחה על צירופה של ענת פארן כ-COO של החברה.
המניה נופלת בכ-10% במסחר, ומתחילת השנה היא עלתה ב-7.5%, בשנה האחרונה עלתה ב-8.8% והיא נסחרת לפי שווי של כ-410 מיליון דולר.
"התוצאות הכספיות לרבעון השני משקפות את ההתקדמות העסקית שלנו, נותנות משנה תוקף לאסטרטגיית Perion One, ואנו מתחילים לקצור את פירות השינוי האסטרטגי", מסר מנכ"ל פריון טל יעקובסון. "בעוד שנת 2025 היא שנה של מעבר ושינוי עבור פריון, הביצועים הפיננסיים והעסקיים שלנו מהווים צעד משמעותי נוסף בדרכנו לבסס את פריון כפתרון כולל אחד עבור מותגים, סוכנויות וקמעונאים, ולהפוך לפלטפורמה המועדפת על סמנכ״לי שיווק (CMOs) המחפשים שקיפות, יעילות וביצועים מדידים בערוצי הפרסום הדיגיטליים".
הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-12 מיליון דולר, או 12% מההכנסות, ברבעון השני של 2025, לעומת 13.4 מיליון דולר, או 12% מההכנסות, ברבעון השני של 2024. התאמת נתוני GAAP לNon-GAAP מופיעה בהמשך.
 


הכנסות מפתרונות פרסום עלו בכ-8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והיוו כ-78% מסך ההכנסות, בעיקר בזכות עלייה של כ-35% בהכנסות מפרסום דיגיטלי חוץ ביתי (DOOH) ועלייה של כ-5% בערוץ ה-WEB, אשר קוזזו חלקית על ידי ירידה של כ-5% בהכנסות CTV. ההכנסות מפעילות ה Search ירדו בכ-35% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והיוו כ-22% מההכנסות, בעקבות השינויים ש Microsoft Bing יישמה ב-2024.

עלויות רכישת מדיה (TAC) הסתכמו בכ-55.4 מיליון דולר, (כ- 54% מההכנסות) ברבעון השני של 2025, לעומת כ- 58.9 מיליון דולר (54% מההכנסות) ברבעון השני של 2024. 
ההפסד הנקי על בסיס GAAP קטן ב-44% והסתכם בהפסד של 3.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2025, לעומת הפסד של 6.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2024. 
ה-EBITDA המתואם ברבעון השני של 2025 הסתכם ב-7.1 מיליון דולר, או 7% מההכנסות ו-15% מהרווח ex-TAC, לעומת 7.7 מיליון דולר, או 7% מההכנסות ו-15% מההכנסות בניכוי עלויות מדיה ברבעון המקביל אשתקד.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-21.3 מיליון דולר ברבעון השני של 2025, לעומת תזרים שלילי של 20.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2024. התזרים ברבעון זה כולל כ-8 מיליון דולר שנגבו מלקוחות במהלך חודש אפריל 2025, לאחר שנדחו ממועד התשלום המקורי במרץ 2025.
נכון ל-30 ביוני 2025, יתרת המזומנים, הפיקדונות לטווח קצר וניירות הערך הסחירים, הסתכמו בכ-318.5 מיליון דולר, לעומת כ- 373.3 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2024.
על סמך הציפיות הנוכחיות, החברה מאשררת את תחזיותיה לשנת 2025 להכנסה שנתית בין 430 ל-450 מיליון דולר ול-EBITDA מתואם בין 44 ל-46 מיליון דולר. החברה צופה יחס EBITDA מתואם להכנסה בניכוי עלויות מדיה של כ-22%. האנליסטים צופים לפריון הכנסות של 438.8 מיליון דולר השנה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה