השוק

דירוג מניות קמעונאיות המזון: מי היחידה שבכל זאת עלתה?

מניות רשתות השיווק רושמות חודש חלש באוגוסט - מי היחידה שקפצה ומי נפלה ב-13%?
רוי שיינמן | 
רשתות המזון (צילום יחצ, גבע טלמור, אסף לב, באדיבות רמי לוי, יונתן בלום, shutterstock)
מדד רשתות השיווק עלה השנה בכ-26%, אך הוא כולל גם מניות של חברות נוספות מעבר לקמעונאיות המזון, כמו גולף, פוקס, מקסט סטוק ונוספות. קמעונאיות המזון רושמות תשואות מעורבות מתחילת השנה, כשרובן העידו על עלייה בפעילות בתקופת מלחמת "עם כלביא" ביוני שתרמה לתוצאות הרבעון השני.
עם זאת, חודש אוגוסט דווקא היה חודש אדום עבור המניות. כולן רשמו תשואה שלילית, כשברקע פרסום הדוחות לרבעון השני, כשהיחידה שעלתה היא טיב טעם, עם עלייה של 9.11% באוגוסט.
הקפיצה הגיעה על רקע תוצאות שיא עליהן דיווחה טיב טעם לרבעון השני, שכללו קפיצה של כ-10.2% בהכנסות שהסתכמו בכ-539.7 מיליון שקל לעומת כ-489.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח קפץ ב-15.6% ביחס לרבעון המקביל והסתכם בכ-24.6 מיליון שקל לעומת כ-21.3 מיליון שקל.
טיב טעם זינקה השנה בכ-35%, ולפני כחודשיים המנכ"ל ובעל השליטה חגי שלום מימש מניות בכ-65 מיליון שקל - המימוש הראשון שלו מאז 2021, אז מכר מניות בכ-70 מיליון שקל.
כאמור מעבר לטיב טעם, מניות הקמעונאות ירדו באוגוסט. הרשת הגדולה ביותר, שופרסל, איבדה 0.6%, כשהיא דיווחה על זינוק ברווח ברבעון לצד ירידה בהכנסות, שהחברה מייחסת למהלכים כמו סגירת סניפים הפסדיים והשקעות נוספות.
ויקטורי, רמי לוי ויוחננוף איבדו באוגוסט כ-3.5%, 5% וכ-7% בהתאמה, כששלושתן דיווחו על ירידה ברווח הנקי ברבעון.
מניית אלקטרה צריכה, חברת האם של קרפור, בלטה לשלילה עם צניחה של 13%, זאת למרות שיפור בהכנסות קרפור ל-1.64 מיליארד שקל לעומת 1.6 מיליארד שקל ורווח של 5 מיליון שקל לעומת הפסד של 17 מיליון שקל ברבעון המקביל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה