השוק

כי מציון תצא בשורה: החברות הישראליות שמשנות את העולם

החברות ששומרות על איכות הסביבה עד הדרך לצלחת שלכם, אלו שפורצות את הדרך בתחום החדשנות הרפואית, החברות שמשנות לכם את "הקוד" והחברה שיודעת כבר עכשיו כמה יעלה הבית שלכם בעוד 25 שנה: אלו הסטארטאפים כחול-לבן שמשנות את החוקים
כפיר אדר |  2
החברות כחול לבן (צילום מי מד APIIRO יחצ ליבי קטן נאור)
בישראל 2021 פועלות עשרות אלפי חברות טק כאלו ואחרות, כאשר כל אחת ואחת מהן מנסה בדרכה להשפיע, לשפר, לחדש ולעיתים גם לשנות את הקיים, כל זאת במטרה להפוך את החיים שלנו לטובים ונוחים הרבה יותר. רגע לפני יום העצמאות, בחרנו להציג בפניכם מספר חברות ישראליות מיוחדות מאוד בתחומן שמביאות לנו כבוד וגאווה לאומית ברמה הלוקאלית והגלובלית כאחד. מחברות פוד-טק, אגרו-טק ועד נדל"ן-טק, אינשור-טק וביו-מד, הבשורה הטכנולוגית של כל אחת מהן פורצת את הדרך מישראל הקטנה לעולם כולו.
החברות ששומרות על איכות הסביבה עד הדרך לצלחת שלכם:
בתקופת זמן קצרה מאוד של 3 שנים בלבד, חברת הפוד-טק BioMilk נחשבת כבר לכזאת שעתידה לייצר מהפכה בתעשיית החלב בישראל ובעולם. החברה שעוסקת בתחום טכנולוגיות המזון מפתחת תהליך תעשייתי לייצור חלב מתורבת המופק מתאי חלב ללא חליבה של פרה, וכן מפתחת תהליך תעשייתי לייצור חלב אם מתורבת. רק בשביל לסבר לכם קצת את האוזן, שוק התחליפים של חלב אם (פורמולות) גלגל בשנת 2019 50 מיליארד דולר, כאשר ב-2025 הצפי עתיד להכפיל את עצמו ולעמוד על 98 מיליארד דולר בשנה (!). באמצעות מינוף טכנולוגיה ופיתוח מדעי ייחודי, מתאפשר ייצור בר קיימא של מוצרי חלב מתורבתים בעלי ערך גבוה, תוך שמירה על הסביבה, הפחתת גזי חממה, חיסכון בניצול משאבי טבע כדוגמת מים וקרקעות ושמירה על איכות חייהם של בעלי החיים.
חברת האגרו-טק Saffron-Tech  שהוקמה בסך הכול ביולי 2020, הבינה את הפוטנציאל בנישה היוקרתית של גידול זעפרן ומפתחת טכנולוגיה לגידולו באופן מבוקר וממוכן בתנאי מעבדה. הזעפרן נחשב לתבלין היקר ביותר בעולם וידוע בכינויו "הזהב האדום". מחירו הגבוה נובע מהקושי הרב בהפקתו, מאחר שכל פרח ממנו מופק התבלין פורח אך ורק פעם אחת בשנה ועל מנת להפיק גרם אחד של זעפרן, נדרשים כ-120 פרחים במחיר שנע בין 30-50 דולר לגרם אחד בלבד. הטכנולוגיה הייחודית של החברה מאפשרת פיתוח מכולות גידול אוטומטיות המנוהלות מרחוק בתנאי מעבדה Indoor ומבטיחה אספקת זעפרן בכמות גבוהה ואיכותית בכל ימות השנה לצד חיסכון אדיר במשאבי טבע וכוח אדם.
תעשיית המזון מן החי מציבה קשיים וסכנה לבריאות הציבור, עם זאת, הצריכה העולמית של מזון מן החי דווקא ממשיכה לעלות ומחקרים מעידים שבעוד 10 שנים לא יהיה מספיק חלבון מן החי. חלק מאותה מהפכה שקטה היא חברת Simpliigood, אשר פיתחה נוסחה המאפשרת לקבל את הערכים התזונתיים הגבוהים שיש במזון מן החי - דווקא מאצות הספירולינה בעלות ערכים תזונתיים של 74% חלבון ו- 26% נוטריאנטים, ויטמינים ומינרלים. החברה מייצרת ספירולינה טרייה בחוות הגידול במדבר ובתל מונד אשר מסייעת למערכת החיסונית, אנטי דלקתית ועוזרת בוויסות רמת הכולסטרול. רמת ספיגת החלבון בגוף עומדת על 90% והיא הגבוהה מכל תחליף חלבון אחר. טכנולוגיית החברה פועלת כך שהאצה סופגת פחמן דו חמצני מהאוויר והופכת אותו לחמצן, לא פולטת פסולת לסביבה, משתמשת ב98% מים ממוחזרים וללא חומרי הדברה.
החברות שפורצות את הדרך בתחום החדשנות הרפואית:
 חברת המד-טק MeMed מובילה בפיתוח פתרונות רפואיים המבוססים על תגובת מערכת החיסון של גוף האדם. בשנה האחרונה נתקלנו רבות במונחים "חיידק" ו"זיהום" והבנו את חשיבות ההבדל בין השניים. החברה פיתחה בדיקה מהפכנית ופורצת דרך המסוגלת לזהות בדיוק גבוה של למעלה מ90% ותוך 15 דקות בלבד, האם זיהום בחולים שסובלים מחום הוא ממקור חיידקי או ממקור ויראלי ומספקת לרופאים מידע חשוב על סוג הטיפול שיש לתת להם. החברה קיבלה את אישור משרד הבריאות הישראלי לשיווקה בישראל ואישור CE לשיווקה באירופה והיא בתהליך לקבלת אישור FDA לשיווקה בארה"ב. חזון החברה הוא לתרגם את האותות המורכבים של מערכת החיסון לתובנות פשוטות שמשנות את האופן בו מחלות מאובחנות ומטופלות ועל ידי כך להפיק תועלת משמעותית לחולים ולחברה האנושית בכלל- בשורה שמתחילה בישראל וממנה יוצאת לשאר העולם.
בעולם רפואת העיניים הטיפול בבעיות ראייה מבוסס על טיפול בעין עצמה באמצעות משקפיים, תרופות או ניתוח ולעיתים בעיות ראייה רבות נותרות ללא מענה כלל. לאחר עשרות מחקרים שהציגו ראיות קליניות נרחבות ובאמצעות אלגוריתמיקה מבוססת פטנט שהושקע בו מיליוני דולרים, חברת  RevitalVision פיתחה טכנולוגיה מיוחדת המאפשרת לטפל בבעיות ראייה רבות לא רק באמצעות טיפול בעין, אלא גם דרך המוח, ומאפשרת לשפר ראייה בצורה שטרם נראתה.
הסטארט-אפ ג'ינג'ר פועל בתחום האינשור-טק ומתמחה בביטוחי הנסיעות לחו"ל וביטוחי הבריאות לחברות ההייטק ועובדיהן. החברה אשר הוקמה ב-2018 פעלה תחילה בדגש על הטרוול-טק בתחום הנסיעות לחו"ל, בעיקר לחברות הייטק שהן הצרכניות הגדולות ביותר, באמצעות פלטפורמה שפיתחה המאפשרת לחברות ולעובדי ההייטק בישראל לנהל מעקב נסיעות וטיסות עסקיות ודואגת שלכל עובד יהיה מענה יעיל וזריז החל מביטוח הנסיעות ועד לשירותים משלימים נוספים הקשורים לנסיעתו, כמו למשל רופא זמין אונליין 24/7, איתור רופא מקומי ועוד. במהלך השנה האחרונה, כחלק מתהליך שינוי שבחרה החברה לעשות בעקבות משבר הקורונה, החליטה החברה להוסיף לפורטפוליו המוצרים שלה גם ביטוח בריאות קבוצתי לחברות ועובדי  ההייטק והשיקה את השירות Ginger 360, כפלטפורמה לשירותי wellness ו- well being שהם הרבה מעבר לרק ביטוח בריאות . בין  לקוחות החברה ניתן למצוא את פלייטיקה, Team8,  eToro ועוד...
החברות שמשנות לכם את "הקוד":
סטארט-אפ הסייבר הישראלי Apiiro פיתח פלטפורמה ראשונה מסוגה בעולם לפיתוח מאובטח המאחד אנשי פיתוח, אבטחה ורגולציה. הפלטפורמה יוצרת תוכנית עבודה מתועדפת להקטנת הסיכונים בהתאם להשפעה העסקית שלהם. פלטפורמה ייחודית זו מוטמעת כבר במערכות של ארגונים גדולים וקטנים כאחד, מחברת בין כל הגורמים בצד הפיתוח בצורה אוטומטית לחלוטין, כאשר היא לומדת את הידע של המפתחים והתנהגות הקוד, באופן שונה ממערכות המתחרים. המערכת מאפשרת למפתחים לשחרר קוד במהירות גבוהה לייצור מבלי להתפשר על בקרות אבטחה ותהליכי ניהול סיכונים. ניתוח הקוד המעמיק, המידע שהאפליקציה מעבדת, הידע על המפתחים וההשפעה העסקית של כל שינוי שהם מבצעים בקוד - מחוברים לפתרון כולל שהפך נחוץ מאוד לארגונים רבים בעקבות משבר הקורונה.
חברת Anima  הישראלית מציעה פלטפורמה מלאה של "עיצוב לפיתוח", המאפשרת למעצבים ומפתחים לחלוק סביבת עבודה משותפת. עם אנימה מעצבי מוצר יכולים להמשיך ולעבוד על הכלים אליהם הם  רגילים  כמו Adobe XD, Sketch ו-Figma  ובסוף תהליך העיצוב, לייצא את העיצוב בעזרת  אנימה לכדי אבטיפוס מבוסס קוד, ריאקטיבי/פעיל. הטכנולוגיה חוסכת זמן ומונעת היווצרות צוואר בקבוק, טעויות מיותרות, ולא מעט עבודה שחורה למפתח, מה שמאפשר למעצב להגשים את החזון העיצובי שלו במלואו, בלי שרכיבים או פונקציונליות יאבדו בתרגום בין עיצוב לפיתוח. למפתח, האופציה לתרגם את העיצוב אוטומטית לקוד ידידותי, חוסך את העבודה השחורה ומקצר את זמן הפיתוח, כך שהוא מאפשר למפתח להשקיע בארכיטקטורה בכיוונון המדויק של הממשק. אנימה מספקת מענה ללקוחות ענק כמו פייסבוק, גוגל, אמזון ורבות נוספות.
החברה שיודעת כבר עכשיו כמה יעלה הבית שלכם בעוד 25 שנה:
 חברת הנדל"ן-טק, Propdo AI פיתחה פלטפורמה ייחודית שחוזה התפתחות מחירים של נכסי נדל"ן עד 25 שנה קדימה באמצעות בינה מלאכותית ולמידת מכונה. הפלטפורמה משקללת אלמנטים נדל"נים, תחבורתיים, תכנוניים, כלכליים, דמוגרפיים ועוד, ובשילוב עם  כלי בינה מלאכותית big data ו-data science.  לטענת החברה, אין עוד טכנולוגיה כזו בעולם והיא זמינה כרגע בישראל כאשר בהמשך עתידה להתרחב לארה"ב ולאירופה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יזמים מבית עשיר
    עטין הכסף 04/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לדעת מה העלות של הנדלן בעתיד? למה הצפי הוא תמיד שזה יעלה?! נדלן למגורים לא יכול להיות מנותק מדי. כיום הוא בבועה - לאן זה עוד יכול להגיע? משפחה עם הכנסה נטו חציונית של 15K (בהנחה שההכנסה תעלה מעט במהלך השנים), לא יכולים לשכור דירת מגורים באזור סוג ג' במעל שליש מהנטו. במצב כזה, הם דנים עצמם ודור העתיד לכיליון כלכלי. מי שמחפש להשקיע בנדלן אלו אנשים שיש להם בדר"כ כסף מיותר.
    סגור
  • 1.
    פרופדו אלופים עלו והצליחו (ל"ת)
    און 04/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור