השוק

דוחות מצויינים לאפל; מגדילה את הדיווידנד ותתמוך במניה ב-90 מיליארד דולר

החברה הציגה שיפור משמעותית בכל סיגמנט בו היא פועלת כשהתעלומה הגדולה היא ההכנסות משירותים שהגיעה לשיא כל הזמנים; העלייה במכירות הייתה בכל אזור גיאוגרפי בו פועלת החברה
ניצן כהן | 
צילום apple pexels edit ice
מה כבר אפשר לכתוב על אפל, היא המציאה את עידן הטלפון החכם שהפך למרכז החיים המודרניים והיא שומרת על מעמדה כמובילת שוק בכל מה שהיא נוגעת. אפל השיקה את האייפון 12 שמעבר להיותו פאר היצירה הטכנולוגית הוא היה הראשון של החברה שעושה שימוש בעתיד עולמות העברת הנתון - הדור החמישי של הסלולר.
המחירים של אפל גבוהים בכל סיגמנט בו היא פועלת אבל אם מנתחים את הדוחות הכספיים של החברה מגלים אמת אחת פשוטה שחוצה יבשות, ימים, תרבויות ומעמדות. נתחיל מהשורה התחתונה. אפל מכרה מוצרים ושירותים ברבעון הראשון של השנה בהיקף כספי של כמעט 90 מיליארד דולר, לעומת 58 מיליארד דולר ברבעון המקביל של השנה. הרווח הנקי שלה הסתכם ביותר מ-23 מיליארד דולר שהם יותר מכפול מהרווחים ברבעון המקביל אשתקד.
באפל מבינים היטב את המשקיעים במניה (שהם בעיקרון משקיעים בעלי אורך נשימה ארוך) והודיעו על הגדלת היקפי הדיווידנדים שהם משלמים ב-7% והם יסתכמו ב-22 סנט למניה. החברה גם תתמוך במניה באמצעות מדיניות רכישה עצמית שתעמוד השנה על 90 מיליארד דולר.
פילוח ההכנסות של החברה מגלה כי מכירות האייפונים ברבעון החולף, מוצר הדגל של החברה, הסתכמו ב-48 מיליארד דולר יותר ממחצית מההכנסות הכוללות שלה וזאת לעומת 29 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.
מכירות המחשבים האישיים, המקים המפורסמים עלו ל-9.1 מיליארד דולר לעומת קצת יותר מ-5 מיליארד דולר ברבעון המקביל. מכירות האייפדים הסתכמו בקצת פחות מ-7.5 מיליארד דולר לעומת 4.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל ושורת המחץ - ההכנסות משירותים כמו שירותי המוסיקה, טלוויזיה, אחסון וכד' עלו ל-17 מיליארד דולר לעומת 13.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל.
פילוח המכירות על פי אזורים גיאוגרפיים מגלה עד כמה פופולריים המוצרים של אפל ברחבי העולם כולו. ברחבי יבשת אמריקה מכרה אפל בהיקף כספי כולל של 34.3 מיליארד דולר לעומת 25.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל, באירופה מכרה ב-22.3 מיליארד דולר.
האזור הגיאוגרפי השלישי בחשיבותו עבור אפל הוא כמובן סין ששם מכרה החברה בכמעט 18 מיליארד דולר, כפול מהמכירות ברבעון המקביל. ביפן מכרה החברה מוצרים בהיקף כספי כולל של 7.7 מיליארד דולר לעומת 5.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל ובשאר מדינות אסיה פסיפיק מכרה מוצרים בהיקף של 7.5 מיליארד דולר, כפול מאשר ברבעון המקביל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה