השוק

בתי ההשקעות מור וילין לפידות הפכו בעלי עניין במרכזי הקניות של רני צים

בתי ההשקעות מור וילין לפידות וקרן ספרה רכשו 10.5% ממניות רני צים מרכזי קניות ב-77 מיליון שקל; בית ההשקעות מור יחזיק אחרי העסקה ביותר מ-7% ממניות החברה וילין לפידות יחזיק יותר -5%
ניצן כהן | 
יוסי לוי מנכ"ל מור השקעות (צילום בועז צרפתי)
בתי ההשקעות מור וילין לפידות וקרן ההשקעות ספרה רכשו 10.5% ממניות רני צים מרכזי קניות ב-77 מיליון שקל וכך הפכו מור וילין לפידות לבעלי עניין בחברה. מור וילין לפידות יחזיקו לאחר העסקה בכ-7.09% וכ-5.47% בהתאמה.
מרבית המניות נרכשו מבעל שליטה ויו"ר החברה רני צים, ויתרתן מיואב קפלן, משנה למנכ"ל החברה. את העסקה הוביל בנק ההשקעות ווליו בייס.
רני צים: "בתקופה האחרונה היינו עדים לביקושים למניות החברה מצד מספר גופי השקעה. בעקבות המהלך הנוכחי, שחקנים מובילים בשוק ההון הפכו לבעלי מניות משמעותיים בחברה, ואנו שהם יהיו שותפים לתוכניותיה העסקיות והאסטרטגיות של החברה".
בחודשים האחרונים עדכנה החברה על מימושי אופציות סחירות למניות החברה, בסכום כולל של כ-23 מיליון שקל, מתוכן כ-12 מיליון שקל מצד מר רני צים, בעל השליטה בחברה.
מדובר באופציות שהונפקו למשקיעים במסגרת גיוס ההון הראשוני (IPO) של החברה בבורסה תל אביב בחודש מרץ 2018 בו החברה גייסה כ-60 מיליון שקל. מחיר המימוש של האופציות בעת ההנפקה עמד על 4 שקלים לפני התאמת דיבידנד בשיעור של כ 32 אג' (מול מחיר של 2.35 שקל לפיו בוצעה ההנפקה).  
בסוף חודש מרץ, דיווחה רני צים מרכזי קניות את תוצאותיה הכספיות לשנת 2020, מהן עולה כי הכנסות החברה בשנת 2020 עלו בכ-7.8% לכ-44.5 מיליון שקל והרווח הנקי עלה בכ-12% לכ-36.8 מיליון שקל.
חברת רני צים פועלת היום גם במגזר הלא יהודי, החברה נמצאת לקראת השלמת ההקמה של חלק א' בפרויקט המסחר בעיר טירה בהיקף של כ-5,000 מ"ר, כאשר בנוסף לכך בספטמבר האחרון החברה חתמה על הסכם שיהוו את חלק ב' במטרה להרחיב את היקף הפרויקט ל-10,000 מ"ר.
מלבד זאת, עד רבעון רביעי של שנת2023 החברה צפויה לסיים את הקמת הפרויקטים בטמרה, טייבה, רהט ואום פאחם (שלב ב') כך שהיקף שטחי המרכזיים המסחריים של החברה במגזר הלא יהודי יגדלו לכ-57 אלף מ"ר, לעומת כ-15.5 אלף מ"ר מניבים היום במגזר.
במגזר היהודי, החברה ממשיכה לקדם את פרויקט כפ"ס (שלב א' ייפתח בהמשך השנה), לפעול להשבחת המרכז שרכשה בנוף הגליל ולקדם את המרכז המסחרי בהקמה בגני תקווה שצפוי להיפתח השנה, וכמו כן ממשיכה בהשבחת המרכזים הקיימים של החברה בפריפריה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה