השוק

מהפך: לידר בהמלצת "קניה" לדלק במחיר של 280 שקל

מחיר היעד בו נוקבים האנליסטים של לידר גבוה ביותר מ-43% ממחיר המניה בבורסה; לידר: המהלכים האחרונים של עידן וולס הרחיבו וגיוונו את מקורות המימון של החברה
ניצן כהן |  6
עידן ולס (צילום מתוך אתר קבוצת דלק)
לאט לאט נראה שקבוצת דלק יוצאת מהמשבר אליו נקלעה לפני יותר משנה. נזכיר כי באותם הימים הקבוצה היטלטלה בין חדלות פירעון להמשך פעילות כשהיא חבוטה ועומדת תחת לחץ בלתי אפשרי של הנושים. אך מאז עברו הרבה מים מתחת לגשר ועידן וולס שמונה באותם ימים לנווט את הספינה הזו, הצליח לקרב אותה מאוד לחוף מבטחים.
היום זה בית ההשקעות לידר שוקי הון, אחד מבתי ההשקעה הדומיננטיים בשוק ההון המקומי שמעניק למניית קבוצת דלק המלצה "קניה" (כן, המלצת "קניה", זו לא טעות) עם מחיר יעד מרשים שגבוה ביותר מ-43% ממחיר המניה בבורסה.
התהליך שעברה קבוצת דלק לא נעלם מעיני האנליסטים בלידר שכותבים כי הם "מתרשמים לחיוב מהתוצאות ומהמהלכים הפיננסיים של קבוצת דלק, ומעריכים כי המגמה החיובית בתוצאות ובסביבה העסקית עשויה להימשך גם ברבעונים הבאים. להערכתנו, מאגר לוויתן ימשיך ליהנות מביקושים חזקים גם בשנים הקרובות, כאשר הקשרים העסקיים עם Mubadala Petroleum וההתפתחויות האחרונות בנוגע לייצוא הגז המצרי ללבנון, עשויים לתת רוח גבית לפעילות הקבוצה בכלל, ולמאגר לוויתן בפרט. בנוסף, החברה הצהירה על כוונותיה להיכנס לתחום האנרגיות המתחדשות, תוך ניצול קשריה באזור הים הצפוני, אשר ייתכן ויהווה מנוע צמיחה נוסף לפעילות הקבוצה.
"כמו כן, אנו מעריכים כי הרישום למסחר של Ithaca אשר צפוי להתבצע עד סוף השנה, עשוי להוביל להצפת ערך בשווי ההחזקה של קבוצת דלק בחברה, ולתמוך בסנטימנט המשקיעים כלפי המניה. על כן, אנו ממליצים על קבוצת דלק בקניה, במחיר יעד של 280.1 שקל למניה".
עוד כותבים בלידר כי הנהלת הקבוצה, בהובלתו של המנכ"ל עידן וולס, ביצעה במהלך הרבעון מהלכי הון וחוב משמעותיים שסייעו לה להרחיב ולגוון את מקורות המימון שלה. מהלך שכלל: מימון מחדש ב-Ithaca בהיקף של 1.825 מיליארד דולר, מתוכו מסגרת אשראי וערבויות מגובות עתודות (RBL) בהיקף של 1.225 מיליארד דולר ואג"ח בהיקף של כ-625 מיליון דולר. במסגרת המימון מחדש Ithaca פרעה כ-250 מיליון דולר מהלוואת הבעלים שניתנה לה ע"י קבוצת דלק.
גיוס סדרת אג"ח חדשה (ל"ה) בהיקף של כ-770 מיליון שקל וגיוסי הון בהיקף של כ-100 מיליון שקל. "החברה המשיכה במגמה של הקטנת החוב הפיננסי נטו, אשר נכון למועד הדוחות מסתכם בכ-4.1 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-6.2 מיליארד שקל ברבעון המקביל".
מהלך משמעותי שמתכנן וולס הוא כאמור הרישום למסחר של אית'קה שיביא להזרמת ש לכסף לקבוצה עצמה. בלידר אומרים כי "במקביל להליך רישום Ithaca למסחר בבורסת לונדון (אותו היא מתכננת להשלים עד סוף שנת 2021), הקבוצה מתכוונת לבצע מהלך הוני שיזרים לקופתה כ-200 מיליון דולר, ירידה של כ-100 מיליון דולר ביחס לתוכניות הקודמות.
"הירידה התאפשרה תודות למהלכים הפיננסיים שביצעה הקבוצה (פירעון הלוואת הבעלים מ-Ithaca בהיקף של 250 מיליון דולר וגיוס אג"ח ל"ה בהיקף של 770 מיליון שקל), אשר הובילו להגדלת הגמישות הפיננסית שלה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    נראה שיש שגיאה בחישוב של לידר
    dw 09/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החישוב כולל סכימת ה nav של החברה אך איננו כולל את הדיסקאונט הנהוג לתת לכל חברת אחזקות. קבוצת דלק איננה שונה מביקום (המחזיקה נכס בודד - בזק), נורסטאר (המחזיקה את גזית גלוב), החברה לישראל (מחזיקה בכיל ובזן) ועוד. בכולן ישנו דיסקאונט על ה nav. מוזמנים לבדוק אצל ביקום למשל. שווי 26% בזק פחות חוב נטו.
    סגור
  • 4.
    אצל תשובה המשקיע תמיד מפסיד
    לא לגעת 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד ספין לפתות את התמיממים ,
    סגור
  • 3.
    סוף סוף כתבה לעניין
    דלק קבוצה מניה בטוחה 09/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המניה הכי טובה בבורסה
    סגור
  • 2.
    לרוץ לקנות מניית דלק דחוף (ל"ת)
    אריק 09/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    וזה עוד שאיתקה מוערכת אצלם לפי 1.2מילארד דולר (ל"ת)
    חמיד כהן 09/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • דלק קידוחים התיחסות
    מגן 09/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מענין ללידר אין מה להגיד על דלק קידוחים שהיא הנכס הרציני ביותר של דלק.עושים הכל להרדים את המשקיעים בסוף נדע למה?
    סגור