השוק

טסלה בעסקה הגדולה בהיסטוריה בשווי 4 מיליארד דולר

אילון מאסק חוגג את העסקה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם ברכישת רכבים חשמליים: ענקית ההשכרה הרץ הזמינה מאה אלף רכבים בעסקה בשווי ענק של מעל 4 מיליארד דולר
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום אינסטגרם/ אילון מאסק, unsplash, freepik)
עסקת ענק לטסלה ואילון מאסק: חברת השכרת הרכב הרץ הודיעה היום (שני) כי הזמינה לא פחות מ-100 אלף כלי רכב של טסלה לצי שלה, כצעד ראשון של ענקית ההשכרה להעביר את צי הרכבים שלה לחשמל. שווי העסקה מוערך בלפחות 4.4 מיליארד דולר, כאשר מחירו של מודל 3 סדאן מתחיל ב-44 אלף דולר.
הצעד השאפתני של הרץ מגיע חודשים ספורים בלבד לאחר שבקושי שרדה פשיטת רגל, ומהצד השני עבור טסלה זוהי הרכישה הגדולה ביותר של רכבים חשמליים שבוצעה אי פעם  והמניה מגיבה בהתאם ועולה במעל 4% עם פתיחת המסחר בוול סטריט. 
כלל הרכבים שהוזמנו, 100 אלף, עתידים להימסר עד סוף 2022, וענקית ההשכרה הודיעה כי תתאים את הרכבים החשמליים ללקוחות שיבחרו לשכור את מודל 3 של טסלה ותתקין 3,000 עמדות טעינה בכלל הסניפים שלה בארה"ב ובאירופה. בשלב הראשוני ללקוחות הרץ תהיה גישה לעמדות ההטענה של טסלה, ולאחר מכן הרץ תבנה תשתית משלה.
זהו צעד משמעותי לבעלים החדשים של ענקית ההשכרה, קפיטל מנג'מנט וקרטרס מנג'מנט, להעביר את כלל צי כלי הרכב שלהם: מכוניות ומשאיות כאחד בכל העולם - לאופציה חשמלית.
רק שבוע שעבר פרסמה טסלה את הדו"חות לרבעון השלישי, והציגה הכנסות שיא רבעון חמישי ברציפות בתקופה שבין יולי עד ספטמבר, כתוצאה מהצטברות ייצור במפעל הסיני שלה. הכנסות ברבעון השלישי עלו ל-13.76 מיליארד דולר לעומת 8.77 מיליארד דולר בשנה הקודמת. הרווח הגולמי לרכב של טסלה, ללא אשראי סביבתי, עלה ל-28.8%, לעומת 25.8% ברבעון הקודם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד צדדים לעיסקה
    רונן 10/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טסלה תמכור בשנים הקרובות כל רכב שתצליח לייצר. כבר עכשיו זמני המתנה הם בין 4 ל 11 חודשים לקנייה של טסלה חדשה, ובכל זאת יש תועלת לטסלה בעסקה בכך שצי רכב ראשון מכיר בכדאיות במעבר לרכבים חשמליים כאלו שיוזילו את עלויות האחזקה, ויתנו יתרון מסחרי על פני חברות השכרה שאין להם רכבים חשמליים. דגם 3 עם סוללת LFP מאפשרת טעינה מרובה ל 100% סוללה ומעל חצי מיליון ק"מ לפני שיש דעיכה של20% בקיבולת הסוללה. מה שנותן יתרון בזמן החיים של רכב חשמלי כזה בצי הרכב, לא צריך להחליף את הרכב שהוא מתקרב ל 100 אלף ק"מ כפי שנוהגות לעשות חברות השכרה. והיתרון העתידי הוא שתוכנת הנהיגה האוטונומית תהיה מוכנה בעוד שנתיים עד חמש שנים, יהיה אפשרות להרץ להפוך את הצי לרובוטקסי תוך זמן זניח. וטסלה תרויח שוב ממכירת התוכנה, כאשר כל רכבי טסלה מצויידים כבר בחומרה המתאימה.
    סגור