השוק

טסלה התרסקה אתמול, האם הצליחה להתאושש אחרי הנפילה?

אחרי שמניית טסלה הידרדרה אתמול בערב ואיבדה את התואר היוקרתי שזיכה אותה בשני הישגים במקביל, האם ענקית הרכב החשמלי תצליח לצמצם פערים?
מערכת ice |  3
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק)
אתמול בשעות הערב בשעון ישראל, ההידרדרות של מניית טסלה בימים אחרונים הגיעה לשפל חדש, עד כמה שאפשר לקרוא לזה שפל, כשחצתה לכיוון השלילי את רף הטריליון דולר. רק לפני חודש כבשה טסלה את הפסגה הזאת בקול תרועה רמה, ברקע דיווחים, כוזבים כנראה של חברת השכרת הרכב הרץ על עסקת ענק עם החברה שלא התרחשה מעולה.
בשבוע האחרון המשיכה טסלה לאבד גובה, אחרי שמנכ"ל החברה אילון מאסק הוציא סקר טוויטר בחשבון הפרטי שלו ובו נתן לקהל העוקבים שלו להחליט בדבר מכירת 10% ממניותיו בענקית הרכב. נימוקיו של מאסק למהלך מתייחסים לעובדה שהוא לא משתכר וזו הדרך היחידה שלו לשלם מסים. העוקבים הכריעו לחיוב, וכך התחיל מאסק החל מסוף השבוע שעבר למכור בהדרגה מניות בשווי של כמעט שישה מיליארד דולר.
למרות שירדה אתמול ענקית הרכבים החשמליים מתחת לשווי השוק של טריליון דולר, הבוקר כבר הפער מצטמצם ושווי השוק חוזר לטריליון בדיוק, אחרי שהירידה אתמול הסתכמה בשיעור של 1.94% ומחיר מניה עומד כעת עומד על 1,013.39 דולר. 
 
למרות הירידות החדות, טסלה רחוקה ממצוקה: השווי הנוכחי שלה עדיין גבוה מזה של עשר יצרניות הרכב הגדולות בעולם, כפי שציינו כאן לפני כחודש, ובימים האחרונים היא טענה כי בשבועות הקרובים תחל למכור את Semi, משאית הסמי-טריילר החשמלית שעליה הכריזה ב-2017 והשקתה נדחתה מספר פעמים. השקה של המשאית יכולה להכניס את החברה לתחום הרכבים המסחריים הרווחי ולהחזיר את המניה לעליות.
נזכיר גם כי שיא אחד עדיין נשאר של ענקית הרכב והוא טווח הזמן שלקח לחברה להגיע לשווי העצום הזה של מעל טריליון דולר, מהר יותר מאמזון, אפל, ופייסבוק - ולמעשה יותר מכל חברה במועדון היוקרתי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא התרסקה
    פרח 11/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדיחה פורד יצרני המכונית מתות שטסלה תתרסק. טסלה במצב מצוין בכל התחומים.
    סגור
  • 2.
    חחח התרסקה????
    משקיע 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאחל לעצמי התרסקות כזו . המניה הכי מטורפת שיש הרכב הכי טוב שיש מהפכה!!!!!!!!
    סגור
  • 1.
    ולא מאמין
    לא נביא 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שטסלה שווה מעל טריליון
    סגור