השוק

כשהכוכבים מסתדרים לעידן עופר: כיל מעלה מחירים ב-60%

ICL הודיעה כי עד לסוף השנה תספק 150 טון אשלג להודו במחיר שגבוה ב-60% מהמחיר אליו התחייבה בחוזה הקודם שנחתם בחודש אפריל; המניה עולה בכמעט 5%
ניצן כהן |  2
עידן עופר מפעלי ים המלח (צילום יוסי זמיר משה שי פלאש 90)
כל הכוכבים מסתדרים לעידן עופר כמו שצריך, אם אלה מחירי התובלה הימית שהביאו את צים להכנסות ורווחים משמעותיים, אם זה המכירה של מניות בז"ן בזמן נכון והיום זו כיל או בשמה החדש ICL.
בחודש אפריל חתמה ICL על הסכם בהודו לפיו תספק אשלג במחיר של 280 דולר לטון. אבל מאז חודש אפריל הרבה השתנה ומחירי הסחורות המשיכו לעלות, מחירי התובלה הימית המשיכו לעלות וכעת ההודים ביקשו מהחברה למכור להם 150 אלף טון אשלג נוספים.
 
כאן נכנסות עליות המחירים למשחק וכיל סיכמה עם ההודים על אספקה של האשלג שהם דורשים אולם במחיר הגבוה בכ-60% מהמחיר אליו התחייבה בחוזה הקודם, שנזכיר נחתם בחודש אפריל.
המחיר החדש אותו כיל דורשת (ומקבלת) הוא 445 דולר לטון זאת בעוד החוזה הקודם נקב בסכום שך 280 דולר לטון אשלג. בתגובה להסכם החדש עולה מניית כיל בבורסה בכ-5% והיא משלימה ראלי של 83% מתחילת השנה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה לא כוכבים זה שוחד ששילם כדי לגנוב את אוצרות הטבע שלנ (ל"ת)
    כוכבים בכלא 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 1.
    כוכבים מסתדרים
    אלי 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    4 3
    לא כוכבים ולא נעליים,המדינה המטופשת שלנו נותנת לחברתו לרוקן את משאביה תמורת קצת בוטנים,עד מתי יצחקו הטייקונים האלו עלינו ויעשו מיליארדים על חשבוננו ובתור בונוס מזהמים את כל הסביבה והחי ,בושה
    סגור