השוק

דירוג קרנות הנאמנות לשנת 2021: הקרן שהכפילה את הכסף

תעשיית קרנות הנאמנות עברה שנה מצויינת, הציבור הזרים לה כסף והיא "רכבה" על העליות (או אולי יצרה אותן) והניבה תשואות חלומיות; בכל זאת היו קרנות נאמנות שכפילו את הכסף והמעניין הוא ש-4 מתוך 5 הקרנות הטובות של השנה היו של אותו מנהל
ניצן כהן | 
בורסה (צילום pixabay, pexels, freepik)
תעשיית קרנות הנאמנות עברה שנה פנטסטית, היא מנהלת כבר 400 מיליארד שקל ונראה שהיא הדרך הקונבנציונלית של הציבור להיכנס לבורסה ולחפש תשואות בימים של ריבית אפסית.
באופן עקרוני מדדי המניות המרכזיים הניבו תשואות חלומיות בשנת 2021 ולכן טבעי שקרנות נאמנות ממנופות על המדדים הניבו את התשואות הטובות ביותר. אבל בכל זאת 4 מתוך 5 הקרנות הטובות ביותר של 2021 היו של אותו המנהל וזה מעניין, אפילו מעניין מאוד.
 
הקטגוריה שגייסה הכי הרבה כסף ב-2021 הייתה האג"ח הכללי כשכ-70% מהגיוסים היו אליו. קרנות אג"ח מדינה גייסו כ-3.1 מיליארד שקל וקרנות אג"ח חברות והמרה גייסו כ-2.9 מיליארד שקל.    
הקרנות המנייתיות שהניבו את התשואות הטובות ביותר (ישראל + חו"ל + קרנות גמישות) גייסו כ-2.6 מיליארד שקל מהציבור בגיוסים שהוכיחו את עצמם.
אם כן, הקרן שהניבה את התשואה הטובה ביותר הייתה איילון אקסטרים ת"א 125 פי 3 שהניבה תשואה חלומית של 122% בשנה. הקרן השנייה הייתה אף היא של איילון "איילון אקסטרים ת"א 35 פי 3" שהניבה תשואה של 119%. הקרן השלישית בדירוג היא גם של איילון "איילון אקסטרים S&P500 פי 3 עם תשואה של 94%. הקרן הרביעית (גם היא של איילון) בדירוג הייתה איילון נאסד"ק 100 פי 3 עם תשואה של 84% וסוגרת את הרשימה קרן הנאמנות של הראל שכיכבה כל השנה בדירוגים השונים, עם הקרן "הראל מעו"ף ברבעו" עם תשואה של 77%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה