השוק

אבן קיסר: למרות עלייה במכירות, הגדילה את ההפסדים

עליית מחירי חומרי הגלם שחקה את שולי הרווח של אבן קיסר שהצליחה דווקא להגדיל את המכירות; הכנסות הרבעון הרביעי זינקו ל-171.1 מיליון דולר לעומת 136.9 מיליון דולר ברבעון המקביל
ניצן כהן | 
יובל דגים (צילום יחצ)
אבן קיסר סיימה את הרבעון הרביעי של השנה עם הכנסות של 171.1 מיליון דולר שהם עלייה של 25% ביחס להכנסות ברבעון המקביל אשתקד שהסתכמו אז ב-136.9 מיליון דולר. על בסיס שערי מטבע קבועים, ההכנסות ברבעון הרביעי היו גבוהות בכ-24.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות מיוחס בעיקר לגידול בביקושים ברוב השווקים בהם אנו פועלים, וכן מתרומת רכישת Omicron אשר אוחדה לראשונה ברבעון הרביעי של שנת 2020.
שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-23.2% לעומת כ-28.1% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי המתואם ברבעון הרביעי עמד על כ-23.3% לעומת כ-28.6% ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נובע בעיקר ממחירי חומרי גלם גבוהים יותר, במיוחד פוליאסטר, וכן עלייה בעלויות השילוח. העלייה בעלויות קוזזה בחלקה, בשל תמהיל מכירות ומוצרים טוב יותר וכן העלאת מחירי מכירה.
 
הוצאות התפעול ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-36.3 מיליון דולר שהם כ-21.2% מההכנסות, לעומת כ-30.4 מיליון דולר, או כ-22.2% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. ההוצאות התפעוליות בנטרול הוצאות בגין הסכמי פשרה והפסד מותנה עמדו ברבעון על כ-21.9% מההכנסות, לעומת כ-21.2% ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל הוצאות שיווק ומכירה גבוהות יותר הקשורות ליוזמות במסגרת תוכנית האצת הצמיחה הגלובלית של החברה.
הרווח התפעולי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-3.3 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של כ-8.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נובע בעיקר מהגידול בהוצאות התפעול.
ה-EBITDA המתואם, בנטרול הוצאות בגין תגמול מבוסס מניות, הוצאות בגין הסכמי פשרה והפסד מותנה והוצאות חד פעמיות, הסתכם ברבעון הרביעי בכ-11.5 מיליון דולר, המייצג מרווח של כ-6.7%, זאת לעומת כ-18.8 מיליון דולר, המייצג מרווח של כ-13.7%, ברבעון המקביל אשתקד. השינוי מיוחס בעיקר לירידה ברווח התפעולי.
הוצאות המימון ברבעון הרביעי עמדו על כ-7.4 מיליון דולר לעומת כ-8.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נבע בעיקר משינויי מט"ח. ההפסד הנקי ברבעון הרביעי, המיוחס לבעלי המניות, עמד על כ-2.9 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של כ-2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי למניה ברבעון הרביעי עמד על כ-11 סנט לעומת הפסד נקי למניה של כ-7 סנט ברבעון המקביל אשתקד.
במקביל לפרסום הדו"חות הכספיים, פרסמה החברה את התחזיות שלה לשנת 2022. החברה צופה שההכנסות בשנת 2022 ינועו בטווח שבין כ-710 מיליון דולר עד 725 מיליון דולר, אמצע הטווח משקף צמיחה של כ-11% לעומת 2021, אשר צפויה לנבוע מגידול בביקושים למוצרי החברה וכן העלאות מחירים.
ה-EBITDA המתואם ביחס להכנסות צפוי להיות דומה לשיעור המרווח  בשנת 2021, זאת בעיקר לאור גידול במכירות שצפויות לקזז את השפעת העלויות הגבוהות של חומרי גלם, בעיקר פוליאסטר, ומשלוח גבוהים יותר.
יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר: "שנת 2021 הייתה שנה של התקדמות משמעותית כאשר אנו שואפים להגיע ליעדי הצמיחה ארוכי הטווח שלנו בשנים הקרובות. אנחנו מציגים היום הכנסות שיא לרבעון הרביעי ולשנת 2021 כולה, דבר המשקף את האפקטיביות של תוכנית הצמיחה שלנו והביקוש הגובר למשטחי הפרימיום שלנו ברחבי העולם. בנוסף, ההטמעה המוצלחת של רכישת החברות Omicron ו-Lioli, אסטרטגיה רב מוצרית וכן פלטפורמת CS Connect החדשה שלנו תרמו משמעותית למומנטום העסקי שלנו.
"אנו גאים בגידול שהצגנו בהכנסות בשנת 2021 ומאמינים  שאסטרטגית הצמיחה שלנו, אשר מגובה בהצעה רב מוצרית, העלאת המחירים שביצענו והמשך גידול ביקושים – כל אלו יחד מספקים לנו ביטחון ביכולתנו להמשיך לצמוח בהכנסות  ולהתמודד  בסביבת העלויות הנוכחית. שלושת המרכיבים של האסטרטגיה באבן קיסר ממשיכים להוות בסיס איתן להשגת יעדי הצמיחה ארוכי הטווח שלנו במסע שלנו להפוך בטווח של השנים הקרובות לחברה מובילה עם הכנסות של כ- 1 מיליארד דולר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה