השוק

יצחק תשובה: "עברנו את המשבר, המאמינים בנו הרוויחו בגדול"

דלק קידוחים מקיימת היום כנס משקיעים לקראת שורה של מהלכים אסטרטגיים שהיא עומדת לעבור שכוללים הפיכת השותפות לחברה והנפקה שלה בלונדון; יצחק תשובה: אנחנו הולכים לפתח את שלב ב' בלוויתן ואת מאגר אפרודיטה בקפריסין
ניצן כהן |  3
יוסי אבו ויצחק תשובה (צילום שלומי יוסף)
איש העסקים יצחק תשובה נאם היום בכנס משקיעים של דלק קידוחים. תשובה הכריז על הפיכת דלק קידוחים לחברת אנרגיה בינלאומית. "ב-10 השנים האחרונות עשתה דלק קידוחים את הבלתי יאמן עם 8 תגליות גז. דלק קידוחים שינתה את מפת האנרגיה המקומית.
"נרחיב את שלב ב' של מאגר לוויתן, נעמיק את שיתופי הפעולה הבינלאומיים עם מדינות נוספות, נחדור לשוק הגז הטבעי טבעי ונתחיל להפיק את אפרודיטה, המאגר בקפריסין" עוד אמר תשובה כי מי שהאמין בקבוצת דלק הרוויח בגדול".
 
נזכיר כי דלק קידוחים עומדת לקראת שינוי משמעותי במסגרתו היא אמורה להפוך את השותפות לחברה ביחס של 1:1 (כלומר יה"ש אחת נגד מניה אחת) והנפקה שלה בלונדון שם היא אמורה לקבל תמחור טוב יותר בשל היכולת להשוות בינה לבין מתחרים.
עוד אמר תשובה שקבוצת דלק ממשיכה לקדם את הקבוצה. איתקה הגיעה להשיגים, אמר תשובה, "שנת 2022 תהיה מבורכת עבורנו. עברנו את המשבר ומכאן אנחנו ממשיכים קדימה וכבר ב-2022 נראה פירות".
יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים (שמשנה את שמה לניו מד אנרג'י) אמר כי התוצאה של החשיבה האסטרטגית שהתבצעה בחברה קבעה את הדרך ל-20 השנים הקרובות של החברה. "בעשור האחרון הצלחנו לייצר מערך קשרים במזרח התיכון ושאלנו את עצמנו איך אנחנו לוקחים את הנכס הזה וממנפים אותו לערך נוסף".
"יש היום תחרות על השקעות במימן כחול ויכולת היצור שלו מגז טבעי, אנחנו מדברים על שוק של דלק נקי שלא מזהם ואנחנו רוצים להיות שם ויכולים להיות שם וכל זה עם גז טבעי. מאגר לוויתן הוא מאגר פנטסטי עם איכויות נדירות והוא מכיל יותר מ-99% מתאן ואנחנו יכולים להיות בטוחים ביכולת שלנו.
"יש מאגרים אחרים באזור שמכילים גופרית והיא עלולה לייצר נזק למאגר. אצלנו המאגר נקי כשכל באר בלוויתן יכולה לעשות 4 BCM ביום וזה מאוד נדיר בתעשיה. יש לנו גז נקי שנותן לנו ביטחון על היכולת להסתכל על העלויות שלנו כי הסיכונים מוגבלים.
"כשדיברנו במרץ 2021 דיברנו על מכירות של 10 BCM והבנו מהר מאוד שאנחנו יכולים למכור יותר וסיימנו את השנה עם מכירות של 10.7 BCM למצרים וזה הרבה. הבשורה היא שכל מולקולה שיכולנו להעביר למצריים - הם צרכו אותה וזה נותן לנו ביטחון לעתיד.
"אנחנו רואים שהרבעון הרביעי של 2021 טוב יותר מהרבעון הרביעי של 2020 וזה הולך ומשתפר. אנחנו הולכים להיות גוף של 600 מיליון דולר EBITDA וזה לפני עליית מחירי הנפט. אנחנו יכולים לחלק רווחים במקביל לעבודה על צמיחה".
עוד אמר אבו שיש יצוא גבוה ואמין ורואים שירדן צרכנית גז טובה. כשיש פחות ביקושים בישראל לגז טבעי, הצלחנו להעביר יותר גז למצרים ובקציץ דלק קידוחים לא יכולה הייתה למכור יותר גז למצרים והצלחנו לפתור את זה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מזהם את הים והסביבה וחושב שתהיה לו ברכה מזה (ל"ת)
    חי בסרט 02/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הכפלה תוך שנה
    דלק קבוצה צריכה לטוס 02/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נייר מעולה .הנפט בשיא
    סגור
  • 1.
    רק אזרחי המדינה הפסידו..
    החברים של ביבס 02/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יש גז, לתקובה יש מיליארדים ורק לנו הדלק החשמל הגז ומה לא רק עולה ועולה ועולה....
    סגור