השוק

טסלה שוב מסתבכת: מאסק יצטרך להוכיח שאין גזענות בחברה

טסלה חטפה תביעה נוספת על גזענות של עובד לשעבר מצד מנהל בנייה לשעבר שלה, שהגיש תביעה נגדה בטענה שהוא פוטר בשל דיווח על הפרות בטיחות נרחבות ואפלייה על רקע גזעי במפעלי טסלה
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, pexels)
בתביעה שהוגשה לבית המשפט העליון של מחוז אלאמדה ביום שישי, טען מארק קייג', אפרו-אמריקאי ששימש כמנהל בנייה בטסלה, כי דיווחים על הפרות בטיחות שסיכנו פיצוצים מסיביים במפעל הסוללות של טסלה בנבאדה וכישלונות שיטתיים של החברה לחשוף פציעות חמורות בעבודה טויחו.
"ההתחייבויות של טסלה למטרות ייצור לא מציאותיות והמאמצים המטורפים להגביר את הייצור שלה, לעתים קרובות כדי לממש הבטחות פזיזות, גברו על כל מחויבות לבטיחות העובדים", נכתב בתלונה. הוא גם טען שעובדי טסלה, בידיעה מלאה של הנהלת החברה, השפילו אותו והטרידו אותו על בסיס גזעו.
 
"כמעט כל שירותים במתקן פרמונט של טסלה הכילו כתבים או גילופים של סמלים גזעניים והשמצות, כולל צלבי קרס ותצוגות בולטות של המילה n", אמר קייג' בתלונתו. טסלה לא הגיבה מיד לבקשה להגיב על התביעה.
סוכנות במדינת קליפורניה תבעה מוקדם יותר החודש את טסלה על האשמות של כמה עובדים שחורים שהם היו נתונים להכפשות וציורים גזעניים והוקצו את העבודות התובעניות ביותר מבחינה פיזית במפעל של טסלה בפרמונט, קליפורניה. בתביעה ההיא, שלטענתה טסלה הייתה "מוטעית", נאמר כי החברה סבלה אפליה גזעית, והוסיפה לטענות שהועלו בכמה תביעות אחרות נגד יצרנית הרכב היקרה ביותר בעולם. 
טסלה והמנכ"ל שלה, אילון מאסק, הסלימו את המאבק עם הרגולטורים שבחנו בקפדנות את הפוסטים שלו ברשתות החברתיות, את היחס של החברה לעובדיה ואת הבדיקות שלה של מערכות נהיגה חצי אוטומטיות בכבישים ציבוריים. מאסק האשים ביום שלישי את הרשות לניירות ערך בארה"ב בהיותה "בצל שחיתות" רב-שכבתי. יום קודם לכן האשימה החברה את הסוכנות בהדלפת מידע מחקירת טסלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה