השוק

האם בקרוב תוקם בורסה לעסקים קטנים ובינוניים?

שרת הכלכלה והתעשייה פנתה במכתב לשר האוצר במטרה להקים בורסת מסחר לעסקים קטנים ובינוניים, ובעיקר חברות סטארט-אפ. השרה ברביבאי: "מהלך שיוביל להגדלת התחרות בשוק ההון"
מערכת ice | 
אורנה ברביבאי, אביגדור ליברמן (צילום דוברות משרד הכלכלה והתעשייה, פלאש 90/ יונתן סינדל, יוסי אלוני)
שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי פנתה הבוקר (שני) במכתב לשר האוצר אביגדור ליברמן, במטרה להקים בורסה ייעודית לעסקים קטנים ובינוניים לרבות לחברות סטארט-אפ. 
במכתב שנשלח לשר האוצר, ציינה השרה ברביבאי כי: "משרד הכלכלה בוחן אפשרויות לגיוון מקורות המימון עבור עסקים קטנים ובינוניים. לאחר שהשקנו קרנות למתן אשראי שמאד הצליחו, אנחנו מעוניינים לאפשר גם גיוס הון בעלים מהציבור באמצעות המשקיעים המוסדיים, אשר יאפשרו ליצור מבנה הון מותאם לסוג הפעילות של העסק ויפתח בפניו אפשרויות התרחבות וניהול סיכונים שלא היו זמינות עד כה. בנוסף לתנופה שמהלך כזה ייתן לעסקים הקטנים והבינוניים, יהיה בו כדי להגדיל את התחרות בשוק ההון הידוע בריכוזיותו". 
בסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה משוכנעים בצורך לקדם את הרחבת האפשרות לגיוס הון בעלים לעסקים קטנים ובינוניים, כחלק משכלול השוק והגדלת מקורות המימון. צורך זה קיים  בקרב עסקים צומחים בתחום ההייטק והביוטק, אך גם, וחשוב לא פחות, בתחום העסקים המסורתיים.
 
בשנת 2017 בחנה רשות ניירות ערך את האפשרות להקמת בורסה משנית לעסקים קטנים ובינוניים. כעת, מבקשת שרת הכלכלה והתעשייה לקדם את הקמת הבורסה, אולם הנושא לא סיים תהליך חקיקה מלא. 
הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה בחנה את מאגר העסקים הרלוונטיים לבורסה ייעודית לעסקים קטנים ובינוניים מבחינת גודל העסקים ומצאה כי היקף העסקים עם מחזור של מעל 50 מיליון שקל הוא כ- 3,000 עסקים, כאשר 540 כבר נסחרים בבורסה, כך שמאגר העסקים הפוטנציאלים להנפקה בבורסה עומד על כ-2,500 עסקים.
לפיכך, לאור האמור, פנתה שרת הכלכלה והתעשייה לשר האוצר על מנת לפעול בשיתוף עם רשות ניירות ערך לקידום בורסה לעסקים קטנים ובינוניים שתאפשר לגייס הון בעלים מהציבור באמצעות הגופים המוסדיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה