השוק

החברה החדשה של מנכ"ל טוויטר הפסידה – כך הגיבה המניה

בלוק, חברת התשלומים של ג'ק דורסי, רשמה עלייה מכובדת בהכנסות, אך פספסה את התחזיות ורשמה הפסד נקי משמעותי. בתגובה לנתונים צנחה המניה – אך לאחר מכן עלתה חזרה
יאיר מור | 
ג'ק דורסי, מייסד הרשת החברתית טוויטר (צילום freepik, יוטיוב/ WIRED)
בזמן שטוויטר, הרשת החברתית שייסד ג'ק דורסי, עומדת להפוך בקרוב רשמית לרכושו הפרטי של אילון מאסק, החברה שבראשה עומד דורסי כיום פרסמה בסוף השבוע (בלילה שבין חמישי לשישי לפי שעון ישראל) דו"ח שהוביל את המניה לזיגזג מוזר.
Block (לשעבר Square), המציעה אפליקציות להעברת כספים בין אנשים ועסקים, הכניסה ברבעון הראשון של 2022 סכום של 3.96 מיליארד דולר – ירידה של 22% לעומת הנתון שרשמה בשלושת החודשים הראשונים של 2021 ופספוס של תחזיות האנליסטים, שצפו הכנסות בגובה 4.1 מיליארד דולר ברבעון הקודם.
כדי להרגיע את המשקיעים, הדגישה החברה שהפספוס נגרם בעיקר בשל קריסת הביטקוין, וכי אם מוציאים את עסקי הביטקוין מהחישוב היא הכניסה בשלושת החודשים המדוברים 2.23 מיליארד דולר – זינוק של 44% לעומת שנה קודם לכן.
 
הרווח הגולמי של החברה עמד על 1.29 מיליארד דולר – עלייה של 34% לעומת השנה שעברה, בשורה התחתונה היא רשמה הפסד נקי של 204 מיליון דולר והרווח למניה עמד על 18 סנט, לעומת ציפיות ל-20.
בחלוקה בין האפליקציות של החברה, אפליקציית Square (שכאמור היתה בעבר הפעילות המרכזית של החברה, שנקראה תחילה על שמה) רשמה רווח גולמי בגובה 661 מיליון דולר – זינוק של 41% לעומת שנה קודם לכן, בעוד אפליקציית Cash App הכניסה 1.73 מיליארד דולר מפעולות של רכישת מטבעות קריפטו, לעומת 1.96 מיליארד דולר ברבעון הקודם. עם זאת, הרווח הגולמי שלה זינק ב-26% לעומת לפני שנה ל-624 מיליון דולר. סך העסקאות שבוצעו באמצעות שתי האפליקציות הגיע ל-43.5 מיליארד דולר – עלייה של כ-31% לעומת שנה קודם לכן, אך ירידה של 6% לעומת הרבעון הקודם.
הנתונים הללו גרמו, ככל הנראה, למעט בלבול בקרב המשקיעים, שכן את יום המסחר של יום שישי פתחה המניה בצניחה של 4.6%, אך במהלך היום עלתה ב-5.5% וסיימה אותו במחיר דומה למחיר הסגירה ביום חמישי. זאת בעוד ששאר מניות הטכנולוגיה רשמו באותו יום נפיילות משמעותיות בשל המשבר הכלכלי המתהווה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה