השוק

ליאורה עופר חוגגת מזינוק הנדל"ן: זו ההכנסה שהניבו הקניונים

שוק נכסי המסחר והקניונים נהנה ברבעון הזה מההיעלמות של הקורונה וחזרתם של הלקוחות לקניון אוף-ליין, ומנגד עליית ערך הנדל"ן ושיערוך הנכסים של מליסרון מגדילה גם היא את ההכנסות
מערכת ice | 
ליאורה עופר (צילום ורדי כהנא, pixabay)
חברת מליסרון, בעלת קבוצת קניוני עופר, שבניהולו של אופיר שריד, ובבעלותה של אשת העסקים ליאורה עופר, דיווחה הבוקר על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2022, המלמדות על צמיחה ב-NOI, המשך עלייה בדמי שכירות בתחום המסחר ובתחום המשרדים, שיא של כל הזמנים בנתון ה-FFO הרבעוני ועלייה חדה ברווח הנקי לבעלי המניות, וזאת ברקע עסקת הענק שרשמו לאחרונה מול פייסבוק יחד עם אפי נכסים.
הפדיונות בקניוני מליסרון ברבעון הראשון של שנת 2022 עלו בכ-2% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019, וזאת על אף שהפעילות במשק בתחילת השנה הושפעה לרעה מהתפשטות נגיף האומיקרון. בהמשך הרבעון ולאחר תאריך המאזן, נרשמה עלייה משמעותית בפדיונות. כך, על פי דוחות RIS, באפריל 2022 עלו הפדיונות בקניוני החברה בכ-7% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019.
 
העלייה המתמשכת בפדיונות ובכמות המבקרים בקניונים מתורגמת גם לעלייה ממוצעת של כ-8% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים ומימושי אופציות בקניוני החברה במהלך הרבעון הראשון של שנת 2022, בהמשך לעלייה ממוצעת של כ-5% בשנת 2021. בנוסף, בתחום המשרדים רשמה החברה עלייה ממוצעת של כ-6% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים ומימושי אופציות, בהמשך לעלייה ממוצעת של כ-3% בשנת 2021.
ה-NOI המיוחס לבעלים ברבעון הראשון של שנת 2022 עלה לכ-292 מיליון שקל (קצב של 1.17 מיליארד שקל במונחים שנתיים), בהשוואה לכ-189 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ובהשוואה לכ-286 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת  2020. העלייה ב-NOI נבעה בעיקר מכך שברבעון המקביל אשתקד העניקה החברה הקלות בגין משבר הקורונה בסך של כ-94 מיליון שקל, מעליית דמי השכירות הריאליים, מחתימה על חוזים חדשים ומימושי אופציות, וכן מעליית המדד.
 
ה-FFO ברבעון הראשון של שנת 2022 עלה לשיא של כל הזמנים ועמד על כ-212 מיליון שקל (קצב של כ-850 מיליון שקל במונחים שנתיים), גידול של כ-75% בהשוואה לכ-121 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וגידול של כ-9% בהשוואה לכ-195 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2020. העלייה החדה ב-FFO, ביחס לרבעון המקביל אשתקד נבעה כאמור ממתן ההקלות לשוכרים אשתקד, לצד חיסכון בהוצאות המימון כתוצאה מפעולות שנקטה החברה למחזור חוב. להערכת החברה, לאחר השלמת אכלוס הפרויקטים החדשים המצויים בשלבי ביצוע ואשר סיומם צפוי בשנת 2025, והמשך מחזור החובות, צפוי ה-FFO לגדול לכ-1.2 מיליארד שקל.
בשורה התחתונה, סיימה מליסרון את הרבעון הראשון של שנת 2022 עם עלייה של כ-57% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות שהסתכם לכ-225 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-143 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה ברווח נבעה בעיקר מהעלייה בהכנסות ומעליית שווי נדל"ן להשקעה, נטו בסך של כ-150 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל אשתקד בו רשמה החברה עליית שווי נדל"ן להשקעה, נטו של כ-65 מיליון שקל. 
 
נזכיר כי לפני כשבועיים, נחתמה אחת העסקאות הגדולות בישראל בתחום השכירות המניבה בישראל. במסגרת העסקה תשכור חברת טכנולוגיה בינלאומית 20 קומות ו-660 חניות בפרויקט לנדמארק של מליסרון שבשליטת ליאורה עופר ואפי נכסים בתמורה ל-50 מיליון שקל בשנה, כאשר השוכרת היא לא אחרת מאשר פייסבוק, הרשת החברתית בשליטתו של מארק צוקרברג.
 
יו"ר מליסרון, ליאורה עופר: "מליסרון מסכמת את הרבעון הראשון של שנת 2022 עם תוצאות שיא בפעילותה. החברה ממשיכה ביישום האסטרטגיה והתוכנית העסקית ארוכת הטווח שלה, במסגרתה היא בוחנת עסקאות שונות, שמטרתן יצירת מספר מנועי צמיחה בתחומים נוספים בעולם הנדל"ן וזאת לצד המשך השבחת הנכסים הקיימים שלה. החברה ממשיכה לשפר את חוויית הלקוחות והשוכרים ולשימור מיצובם של קניוני עופר כקבוצת הקניונים המובילה בישראל. אנו מאמינים כי המהלכים האסטרטגיים ויישומם העתידי יביאו להמשך השאת ערך הן ללקוחותינו והן למשקיעים בחברה".
אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון: "ברבעון הראשון של השנה רשמנו עלייה חדה ברווחי החברה, לצד נתון שיא של FFO, שעומד עתה על קצב שנתי של כ-850 מיליון שקל. תוצאות השיא הושגו על אף השפעתו של גל תחלואת האומיקרון, שפקד את ישראל בתחילת השנה, ובין היתר כתוצאה מהגידול בפדיונות קניוני החברה ובכמות המבקרים בהם. המגמה החיובית בקניונים נמשכה גם לאחר תום הרבעון, ועל פי נתוני RIS היקף הפדיונות בקניוני החברה גדל באפריל בשיעור של כ-7%, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה