השוק

אחרי 20 שנה: הדולר והאירו משיקים מדדים

התנודות בשווקים עלולות להביא שוויון מטבעות שנראה לאחרונה לפני עשרים שנה, הבוקר שני המטבעות החזקים בעולם רושמים צמצום פערי שווי. האם הערך שלהם עתיד לחפוף?
מערכת ice | 
אירו (צילום vecteezy)
האירו מתקרב לשוויון עם הדולר האמריקני לראשונה מזה 20 שנה, אך אסטרטגי המטבע חלוקים בשאלה האם הוא יגיע לשם, ומה המשמעות של זה עבור המשקיעים והכלכלה. נכון ליום חמישי בבוקר באירופה, האירו נע סביב 1.05 דולר (3.55 שקלים) בזמן שהדולר עומד על 3.39 שקלים. זה לאחר שהיה בירידה מתמדת במשך כמעט שנה, ירידה מ-1.22 דולר ביוני האחרון. המטבע המשותף ירד למעט מעל 1.03 דולר בתחילת השבוע.
 
הדולר התחזק בשל סלידה מסיכון בשווקים, שכן החששות ממלחמתה של רוסיה באוקראינה, האינפלציה הגואה, בעיות שרשרת האספקה, האטת הצמיחה והידוק המדיניות המוניטרית הניעו את המשקיעים לעבר נכסי "מקלט בטוח" מסורתיים.
הצמצום בין שני המטבעות נבעה גם מהסטים במדיניות המוניטרית בין הבנקים המרכזיים. הפדרל ריזרב האמריקני העלה מוקדם יותר החודש את שיעורי ההלוואות בחצי אחוז, ההעלאה השנייה שלו ב-2022, שכן הוא צפוי לרסן את האינפלציה בשיא של 40 שנה.
 
יו"ר הפד ג'רום פאוול אמר ביום שלישי כי הבנק המרכזי לא יהסס להמשיך ולהעלות את הריבית עד שהאינפלציה תרד לרמה ניתנת לניהול וחזר על התחייבותו לקרב אותה ליעד של 2% של הפד.
הבנק המרכזי האירופי, בניגוד לפד ולבנק אוף אנגליה, טרם העלה את הריבית למרות אינפלציה גבוהה שיא ברחבי גוש האירו. עם זאת, היא סימנה את סופה של תוכנית רכישת הנכסים שלה וקובעי המדיניות נקטו בטון ניצי יותר לאחרונה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה