השוק

ניומד אנרג'י שילמה 630 מיליון שקל למס הכנסה

אם חששנו מפגיעה בגביית המסים, הרי שהנה מצטרפת לצים משלמת מס ענקית אחרת: ניומד אנרג'י שהעבירה לקופת המדינה סכום ענק של 630 מיליון שקל, אשר מתווספים ל-500 מיליון דולר ששילמה למדינה חברת הספנות 
ניצן כהן | 
יוסי אבו (צילום דלק קידוחים, אלבטרוס צילום אוויר בע"מ)
לא באמת חששנו לגביית המסים בישראל הרי האבטלה נמוכה מאוד, הרווחיות של הפירמות גבוהה רק שוק ההון דשדש לאחרונה אבל כאן מדובר בתנודתיות של כמה מאות מיליוני שקלים בגבייה ולכן לא באמת מדובר על בעיות בגבייה.
 
בסוף השבוע נחשף כי צים, חברת הספנות הישראלית שבשליטת קנון של איש העסקים עידן עופר שילמה מס בימים האחרונים בהיקף חסר תקדים (לחברה אחת ומפעילות שוטפת) של 500 מיליון דולר והנה היום מתווספת למצעד משלמי המס הגבוה בישראל חברת ניומד אנרג'י (לשעבר דלק קידוחים) שמנוהלת על ידי יוסי אבו ונמצאת בשליטת קבוצת דלק של איש העסקים יצחק תשובה.
 
ניומד אנרג'י השלימה בחודש דצמבר את מכירת חלקה במאגר תמר. בתחילת השנה נכנסו תקנות מס חדשות הנוגעות לתשלומי מס על מאגרי גז טבעי (שהוסיפו לחבות המס של ניומד עוד כ-30 מיליון דולר). החברה סיימה את השנה עם רווח בניטרול הוצאות מס של 116 מיליון דולר ושילמה מס על הרווחים שנוצרו לה ממכירת חלקה במאגר תמר.
מכאן העבירה ניומד אנרג'י סכום מרשים של 630 מיליון שקל לקופת המדינה ונזכיר שמדובר בסכום לא קטן כלל ועיקר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה