השוק

חג'ג' לא מוותרים: מעדכנים את ההצעה לאג"ח של פטרוכימיים

האחים צחי ועדו חג'ג' לא מוותרים על החלום לרכוש את השליטה בבז"ן; האחים מעדכנים את ההצעה שלהם למחזיקי האג"ח של פטרוכימיים ומציעים למחזיקי סדרה ח' להחליף את האג"ח שלהם באג"ח של חג'ג'
ניצן כהן | 
צחי ועידו חג'ג' (צילום טל ציקורל)
האחים צחי ועדו חג'ג' לא מוותרים על רכישת השליטה בבז"ן. האחים עדכנו היום (שני) את ההצעה שלהם למחזיקי האג"ח של פטרוכימיים שמהווה יחד עם החברה לישראל את דבוקת השליטה בבתי הזיקוק.
חג'ג' למעשה מציעים למחזיקי אג"ח ח' של פטרוכימיים למכור להם את אגרות החוב שלהם כשהתמורה תשלום להם באמצעות הנפקת אג"ח מקביל של חג'ג' עצמם בריבית שנתית פנטסטית של 6.6% שתשולם רטרואקטיבית מחודש מאי, כלומר מלפני חודש.
 
בנוסף מעדכנים האחים את הצעתם לרכישת מניות בז"ן שמחוזקות על ידי פטרוכימיים כך שחג'ג' יוסיפו 33% מהפער שבין 1.14 שקל למניה (כפי שהוצע במתווה הקודם) לבין ממוצע מחיר המניה ב-60 הימים שיספרו בתום שנתיים מיום סגירת החוזה. כך שלמעשה פטרוכימיים תקבל 33% מפוטנציאל ההשבחה של בז"ן.
העדכון השלישיהוא שהאחים חג'ג' מעוניינים לקבל אופציה לרכוש את שאר מניות בז"ן שמשועבדות לשאר בעלי האג"ח. האחים חג'ג' מוכנים שהאופציה לא תחייב אותם למכור אלא הם מוכנים להסתפק גם בזכות סירוב אם בעלי האג"ח שמחזיקים את השעבוד על מניות בז"ן, למישהו אחר. כך שלמעשה חג'ג' יוכלו להשוות את המחירים למה שיציע להם מישהו אחר על מניות בז"ן שמשועבדות להם.
 
בחודש אפריל האחרון חתמו האחים חג'ג' על הסכם עם החברה לישראל של עידן עופר לרכישת השליטה בבתי הזיקוק בחיפה. החברה לישראל מחזיקה בשליטה בבז"ן ביחד עם פטרוכימיים של דיוויד פדרמן, שחייבת כסף למחזיקי האג"ח שלה ואלה מחזיקים בשעבוד על מניות בז"ן.
בסך הכל הציעו האחים חג'ג' לחברה לישראל לרכוש 16.7% ממניות בז"ן שבבעלותה בתמורה ל-588 מיליון שקל. מה שקורה בשלב הזה, 15.5% מבז"ן נמצאים בבעלות פטרוכימיים. בבז"ן מוגדרת שליטה בהחזקה של 30% מהחברה כש-16.7% ממניות החברה שבבעלות החברה לישראל מוגדרות כ"מניות שליטה" ו-13.3% ממניות בז"ן שבבעלות פטרוכימיים משלימות ל-30%.
מניות בז"ן שמוחזקות על ידי פטרוכימיים משועבדות למעשה ל-4 סדרות. לסדרה א', ב', ג' ו-ח' להם חייבת החברה 1.65 מיליארד שקל. סדרה ח' נחשבת לסדרה היחידה שהשעבוד שיש לה על מניות בז"ן, קרוב מאוד לחוב אליהם מה שהופך את בעלי הסדרה הזו, לנחשקת מאוד.
לפטרוכימיים יש זכות סירוב על מכירת מניות החברה לישראל בבז"ן ולכן באופן עקרוני מהרגע שמניות בז"ן עברו לבעלי האג"ח של פטרוכימיים, הרי שיש להגיע להסדר איתם. פטרוכימיים קיבלה מספר הצעות למימון זכות הסירוב שלה אולם בינתיים שיפרו האחים חג'ג' את ההצעה שלהם, מה שמותיר אותם במשחק של פטרוכימיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה