השוק

האחים חג'ג' מתרחקים מבז"ן: המחזיקים בפטרוכימיים לא ימכרו מניות

תוצאות ההצבעה של מחזיקי האג"ח של פטרוכימיים מגלות כי המחזיקים לא מעוניינים למכור את המניות שלהם בבז"ן לאחים חג'ג', מה שאומר שכל עסקת רכישת השליטה בבז"ן מוטלת בספק
ניצן כהן | 
צחי ועידו חג'ג' (צילום טל ציקורל)
מחזיקי האג"ח של פטרוכימיים דחו את הצעת חג'ג' לרכוש את אגרות החוב שלהם שנמצאות בחדלות פירעון ומניות בז"ן שמהוות חלק מגרעין השליטה בחברה משמשות בטוחה לאגרות החוב האלה.
בסופו של יום משמעות הדברים כי כל עסקת רכישת השליטה בבז"ן מוטלת בספק ולו בשל העובדה כי האחים עידו וצחי חג'ג' עלולים למצוא את עצמם שותפים של גופים שלא רצו בהם. נסביר כי כקגע נחלקת השליטה בבז"ן בין החברה לישראל שבשליטת עידן עופר לפטרוכימיים שנקלעה לחדלות פירעון ועברה לשליטת מחזיקי האג"ח.
 
באופן עקרוני סיכמו האחים חג'ג' עם החברה לישראל על רכישת המניות שלה בבז"ן, מניות שמרכיבות את גרעין השליטה בחברה. 13% מהונה של בז"ן נכלל בגרעין השליטה ומניות אלה נמצאות כאמור בבעלו  בעלי האג"ח. פטרוכימיים מחזיקה בזכות סירוב לרכישת מניות החברה לישראל בבז"ן והמחזיקים כבר קיבלו מספר הצעות חלקן אפילו רציניות כמו זו של איל לפידות, לממן עבורם את זכות הסירוב כך שלמעשה הם ירכשו את החזקות החברה לישראל בבז"ן ויהפכו לבעלי השליטה בחברה.
במצב עניינים כזה הרי שצריך יהיה להגיע להסכם עם לפידות או כל גורם אחר שיממן את זכות הסירוב ואז פתוחה הדרך למלחמת הכל בכל או לשלום עולמי, תלוי איך מסתכלים על הדברים.
נזכיר כי בז"ן אמורה לעבור לנגב ואז תתפנה הקרקע עליה החברה יושבת במפרץ חיפה, קרקע שיש עליה תוכנית רבות ומגוונות שעיקרן להפוך את האזור לאזור מגורים, מסחר ומלונאות בתוכנית שאמורה להפוך את חיפה לברצלונה של ישראל. אם תוכניות אלה יצאו לפועל הרי שמדובר בבוננזה רצינית, אך תוכניות אלה גרנדיוזיות מידי ולכן הסבירות שהן יצאו לפועל בטווח הזמן הנראה לעין אינן גבוהות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה