השוק

דירוג מניות הבנקים: איזה בנק עם התשואה הגבוהה ביותר?

דירוג מניות הבנקים לחודש יוני אינו מפתיע. מניות אלה איבדו שיעורים ניכרים למרות שבאופן תיאורטי, הם הנהנים הגדולים מעליית הריבית ומעלייה באינפלציה; אז למה מזרחי שסגר את דירוג מאי מוביל את דירוג חודש יוני? הדירוג המלא
ניצן כהן |  1
בנקים (צילום Magma Images)
חודש יוני היה חודש קשוח בשווקים הפיננסיים. בעוד הכל ירד הרי שניתן היה להניח שמניות הבנקים דווקא יעלו כי הרי אינפלציה גבוהה וריבית גבוהה טובה להם. אבל זה רק צידו האחד של המטבע.
אם כן, במניות הבנקים פעלו בחודש יוני מספר כוחות: הכוח הראשון היה באמת תוואי הריבית העולה. הכוח השני היה האינפלציה העולה ועכשיו נסביר את שני האלמנטים האלה. באופן עקרוני הבנקים נותנים אשראי והלוואות שצמודים או למדד, או לפריים או לשניהם גם יחד ולכן כששני רכיבים אלה עולים, הרי שהתשלומים של לקוחות הבנקים לבנק גדלים, והבנק נהנה מזה.
 
מהצד השני פועלים כוחות מנוגדים ובעוצמה לא פחות משמעותית: הכוח הראשון שפועל כאן הוא החשש מההאטה כלכלית בגלל הריבית העולה והאינפלציה העולה וזה מגביר את הסבירות שברבעונים הבאים הבנקים יאלצו להגדיל את ההוצאה שלהם לחובות מסופקים וזה רע לעסקים.
כוח נוסף שפועל כאן הוא ההפסדים בתיק הנוסטרו. כלומר ההשקעות שהבנק מבצע מכספו שלו וכאן ההשקעות האלה נמצאות בעיקר בשוק האג"ח אבל לא רק. שוק האג"ח ספג הפסדים משמעותיים בחודש יוני וזה יבוא לידי ביטוי בדו"חות הבאים של הבנקים.
כוח נוסף שפועל כאן והוא בעיקר פועל לרעת בנק מזרחי ונסביר: הכוח הוא עליית מחירי הדירות ומגבלות הפיקוח על הבנקים במתן משכנתאות. אז ככל שמחירי הדירות עולים והמגבלות על המערכת הבנקאית קשיחות, הרי שקשה יהיה להשיג די הון עצמי כדי לקבל משכנתא ולכן נקודת המוצא היא, שניתן לצפות לירידה ברווחי המערכת הבנקאית מסעיף המשכנתאות. ומי השחקן הגדול במערכת בתחום הזה? ניחשתם נכון - בנק מזרחי טפחות.
אז לסיכום, הכוחות שפעלו בחודש יוני היו שונים ומגוונים בעוצמתם ולכן נראה שהדירוג בהחלט משקף את עוצמת הבנק ואת החשיפה שלו לסיכונים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבנקים הם הגנבים הגדולים ביותר (ל"ת)
    א 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור