השוק

רשות המסים רואה בכם עבריינים? המזומן עשוי לסבך אתכם

על פי התקנה החדשה, השימוש במזומן הוגבל, והסכומים המירביים המותרים לשימוש במזומן, יעמדו על 6,000 שקל בלבד בעסקאות עם עוסקים, (במקום 11,000 שקל כיום) ובין אנשים פרטיים על 15,000 שקל במקום 50,000 שקל. מתי אתם תחשבו לעוברים על עבירה?
מערכת ice | 
רשות המיסים וביט (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
רק לפני כשנתיים נכנס לתוקף חוק המזומן שמגביל את העסקאות בכסף מזומן ל-11,000 שקל. כעת, החוק מורחב, והחל מאמש (שני), ה-1 באוגוסט הקרוב החזקת המזומנים שלכם תצטרך להצטמצם וכדאי לכם שכבר עשיתם זאת.
על פי התקנה החדשה, השימוש במזומן הוגבל, והסכומים המירביים המותרים לשימוש במזומן, יעמדו על 6,000 שקל בלבד בעסקאות עם עוסקים, (במקום 11,000 שקל כיום) ובין אנשים פרטיים על 15,000 שקל במקום 50,000 שקל.
 
כזכור, התקנה החדשה מגיעה כניסיון להתמודדות עם ההון השחור ובפעילות פלילית כמו העלמות מס, הלבנת הון ועוד. התופעה של החזקת כסף מזומן בסכומים גדולים, ועסקאות מזומן גדולות, נפוצה בעיקר בחברה הערבית ומשרתת את ארגוני הפשע בה. מצד שני, חלק ניכר מהחברה הערבית לא מתנהל פיננסית בצורה דיגיטלית עקב חוסר נגישות, וכך בחלק מהארץ נשארו אנשים שמנהלים עדיין כלכלה המבוססת בעיקר על מזומן.
כמובן שם המדינה מעוניינת למגר את תרבות הסכומים הגדולים במזומן, עליה לפעול להנגיש את החברה הערבית לבנקאות דיגיטלית. ישנם עדיין סקטורים שבהם אפילו האפליקציה של הבנק הרגיל לא נמצאת בשימוש. לפחות בעניין המשכנתא, צוות בין משרדי בראשות החשב הכללי יהלי רוטנברג, בוחן את האפשרות לסייע במשכנתאות לאזרחים ערבים באמצעות ערבות מדינה.
כיום אין הגבלה על החזקת מזומן, וכנראה לא רק בחברה הערבית יש אנשים שבביתם ספונים סכומים גדולים של מזומן בכספת, מתחת לבלטה ברצפה או מתחת למזרן שלהם. אז אם המדינה רוצה להגביל את ההחזקות הללו, היא תצטרך גם לאפשר לאנשים להפקיד את אותם סכומים בחשבון הבנק שלהם.
יש לציין כי החוק לצמצום השימוש במזומן נכנס לתוקף ב-2019, כחלק ממאבק רשויות המדינה בהון השחור ובהלבנת ההון, המוערך בקרוב לרבע מהתוצר הלאומי של ישראל, שהכנסותיה צפויות לזנק משמעותית כעת. גובה הקנסות לעוברי העבירה מדורג ולעסקים הוא נקבע ב-15% על כל הפרת חוק בסכום העומד על עד 25 אלף שקל, 20% אם ההפרה נעשתה בטווח של 20-50 אלף שקל, ו-30% אם סכום ההפרה הינו 50 אלף שקל ומעלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה