השוק

חברת האם של "תן ביס" בעלייה

חברת Just Eat מציגה תחזית רווחית ואופטימית לקראת 2023. החברה דיווחה על הפסד קטן יותר מהתחזית למחצית הראשונה של 2022, ושמרה על תחזיות צמיחה ורווחיות לשנה כולה
מערכת ice | 
עובדי תן ביס (צילום יחצ תן ביס)
חברת Just Eat Takeaway, חברת משלוחי המזון הגדולה באירופה ומי שמחזיקה ב-100 אחוז ממניות חברת המשלוחים הישראלית "תן ביס" בתקופה טובה. החברה דיווחה ביום רביעי על הפסד קטן יותר מהתחזית למחצית הראשונה של 2022 ושמרה על תחזיות צמיחה ורווחיות לשנה כולה. החברה הבטיחה גם הוצאות נמוכות יותר וחיסכון בעלויות על פרסום למשל, זאת לאחר שלפני מספר חודשים השקיעה בפרסומת עם כוכבת הפופ קייטי פרי
המשקיעים שיבחו את ההתמקדות של החברה ברווחיות, הכוללת מהלכים להעלאת עמלות על מסעדות וצמצום בשווקים כולל ארה"ב וצרפת, מה שהוביל לעלייה של 4.9% ל-19.94 יורו (20.30 דולר) במסחר בשעות הבוקר המאוחרות. המניה ירדה ב-60% בשנה עד היום.
 
הוצאות השיווק גדלו ב-40% ל-414 מיליון יורו במחצית הראשונה לעומת שנה שעברה, הגדלה אשר אותן החברה ייחסה להוצאות על הזרוע האמריקנית Grubhub, שבחודש שעבר חתמה עסקה למתן משלוח חינם למשתמשי אמזון. Just Eat הוציאה גם על חסויות כדורגל ועל הפרסומת של קייטי פרי. "אני יכול להבטיח לכם שקייטי לא הייתה אחראית לעלויות השיווק", התבדח המנכ"ל ג'יטסה גרואן בשיחה עם עיתונאים. הוא אמר שהחברה תפחית מעט את הוצאות השיווק במחצית השנייה, אך הזהיר שהן תישאר גבוהה בהתחשב בצמיחה הכוללת של החברה.
כאן בארץ, חברת תן ביס החליפה לאחרונה את המנכ"ל שלה והעמידה את תומר פפר. פפר אמר אז "שמתי למטרה לחזק ולהעמיק את השותפות עם המסעדנים ולהרחיב את הפעילות שלנו בעולם המשלוחים הביתה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה