השוק

הבנקים חוגגים אחרי רווחי הענק: המניות זינקו ב-10% בשבוע

הבנקים פרסמו את דוחות הרבעון השני של השנה שהיו פשוט מצויינים; המערכת מתמודדת היטב עם הביקושים לאשראי וכשקולו של המפקח על הבנקים מרחפת מעל, הם גם נזהרים בחיתום
ניצן כהן | 
בכירים בבנקים (צילום רמי זרנגר, עמוד הפייסבוק של בנק ישראל, יחצ גדי דגון, אבשלום ששוני, אורן דאי)
המערכת הבנקאית סיימה לדווח על תוצאות הרבעון השני של השנה והתוצאות היו פשוט טובות. החשש מפני חולשת משקי הבית בשל עליית הריבית והאינפלציה הגבוהה נותר כרגע על הנייר בלבד כשהנתון הזה מקבל ביטוי בהפרשות הנמוכות לחובות מסופקים.
הרבעון השני של השנה היה רבעון לא פשוט בשווקים הפיננסיים מה שפגע ברווחים של הבנקים מהסיגמנט הזה שהיה משמעותי מאוד בשנה שעברה אבל עדיין הביצועים של המערכת היו טובים.
 
כל המערכת הבנקאית חזרה לחלק דיבידנדים וזה נתון משמעותי. באופן עקרוני המשקיעים הזרים (ובטח המוסדיים הגדולים) אוהבים "לשבת" על הבנקים הישראלים מאחר וכך הם נצמדים לחזית המקרו, כלומר לביצועים של הכלכלה המקומית. המשחק של המשקיעים הגדולים הוא בתוך המערכת כשיש מי שמעדיף את פועלים על פני מזרחי או את לאומי על פני דיסקונט וכן הלאה.
השורה התחתונה היא שאם אנחנו מסתכלים על מצבם של הבנקים הרי שבניטרול ההעדפות של כל בנק אנחנו מדברים על עלייה בפעילות, עלייה בהכנסות, עלייה ברווחים ומכאן - עלייה במניות.
 
בשבוע האחרון מניות הבנקים יצאו לראלי וזה לא דבר של מה בכך כשאנחנו מדברים על מניות בנקים. אלה מניות כבדות שכל אחוז עלייה שלהן מצריך לא מעט כסף. כל מניות הבנקים עלו השבוע בשיעורים משמעותיים כשמניית הפועלים עלתה בכמעט 10% בשבוע.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה