השוק

הבנק הבינלאומי: הבנק עם תשואת הדיבידנד הגבוהה במערכת

הבנק הבינלאומי שנחשב לבנק השמרני במערכת סיים את הרבעון השני של השנה עם רווחים של 342 מיליון שקל; הבינלאומי הודיע על מדיניות חלוקת דיבידנדים של מחצית מהרווחים ומדובר בבנק עם תשואת הדיבידנד הגבוהה במערכת
ניצן כהן |  2
סמדר ברבר צדיק מנכ"לית הבנק הבינלאומי (צילום Magma Images, תמר מצפי)
הבנק הבינלאומי שנחשב לבנק השמרני במערכת הבנקאית, סיים את הרבעון השני עם רווחים של 342 מיליון שקל. יכול להיות שבגלל שמדובר בבנק עם בעל שליטה כמו צדיק בינו ויכול להיות שמדובר באופייה של המנכ"לית, אולי הוותיקה במערכת, הרי שהדירקטוריון החליט לאמץ מדיניות דיבידנדים נדיבה של מחצית מהרווחים מה שמעמיד אותו במקום של - הבנק עם תשואת הדיבידנדים הגבוהה במערכת.
נושא הדיבידנדים הוא משמעותי בכל בנק והוא מכוון לעובדה שבנק נחשב להשקעה שמרנית מאוד בתיק ההשקעה של בעלי המניות ולכן נהוג לרכוש מניות של בנקים ולהותיר אותם בתיק כמעט ללא שינוי להוציא פעולות ארביטראז' ו/ או שינוי בתהליך ההשקעה באפיק. 
נעבור למספרים: הכנסות הריבית של הבינלאומי גדלו ברבעון השני של השנה ב-21% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, הרווח המימוני מפעילות שוטפת גדל ברבעון השני של השנה בכ-24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בהכנסות מעמלות חל גידול בשיעור של 6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד עקב גידול בפעילות הבנק.
 
האשראי לציבור גדל בשיעור של 18.3% בשנה האחרונה (בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד) וב- 11.4% מתחילת השנה והסתכם בכ-114 מיליארד שקל. הצמיחה באשראי מאופיינת בכל תחומי הפעילות: מגזר העסקים הגדולים צמח בשנה האחרונה בכ-39%, מגזר העסקים הבינוניים צמח ב-33.4%, מגזר העסקים הקטנים ב-13.8%, האשראי למשקי בית ב- 6.6% וההלוואות לדיור צמחו ב-15%. ברבעון השני של השנה צמח האשראי לציבור בשיעור של 6.1%.
פקדונות הציבור צמחו ב- 6.8% ברבעון השני של השנה ביחס לרבעון הראשון והסתכמו ב- 164.5 מיליארד שקל. מתחילת השנה גדלו פקדונות הציבור ב -7.2%. הרווח הנקי של הבינלאומי הסתכם ברבעון השני של השנה ב-342 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 322 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של השנה ורווח של 404 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בו נרשמו הכנסות חריגות מהפסדי אשראי על רקע היציאה ממשבר הקורונה.
התשואה להון הגיעה ל- 13.8%. במחצית הראשונה של השנה הרווח הסתכם ב- 664 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-708 מיליון ש"ח במחצית המקבילה אשתקד והתשואה להון הגיעה ל-13.3%.
הוצאות בגין הפסדי אשראי הסתכמו ברבעון השני של השנה ב-31 מיליון שקל בהשוואה להכנסה של 128 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 159 מיליון שקל. הגידול נובע בעיקר מכך שאשתקד נרשמו הכנסות חריגות בגין הפסדי אשראי בסך של 114 מיליון שקל, שנבעו מקיטון בהפרשה הקבוצתית המוסבר בשיפור במדדים הכלכליים ביציאה ממשבר הקורונה. ברבעון השני של השנה נרשם גידול בהפרשה הקבוצתית עקב הצמיחה בהיקף האשראי התקין.
 
ההון המיוחס לבעלי מניות הבנק הגיע לכ-10 מיליארד שקל. יחס הון עצמי רובד 1 עומד על 10.15%, גבוה בכ-0.9% מהיחס הרגולטורי הנדרש.
בבהתאם למדיניות חלוקת רווחים שאימץ דירקטוריון הבנק, הבנק מחלק דיבידנד בשיעור של עד 50% מהרווח הנקי השנתי. דירקטוריון הבנק אישר היום חלוקת דיבידנד בסך של 170 מיליון שקל המהווים כ- 50% מהרווח הנקי לרבעון השני של שנת 2022. זאת בנוסף לדיבידנדים בסך של 540 מיליון שקל שחולקו השנה. תשואת הדיבידנד השנתית, נכון ל-31 ביולי 2022, הגיעה ל-8.6% - תשואת הדיבידנד הגבוהה במערכת.
סמדר ברבר-צדיק מנכ"ל קבוצת הבינלאומי: "הריווחיות של הבינלאומי ברבעון השני של שנת 2022 משקפת צמיחה, שנובעת מגידול בפעילות השוטפת של הבנק במגוון תחומים בדגש על תחום ניהול כספי לקוחות וצמיחה באשראי, תוך שמירה על איתנות הבנק ופרופיל סיכון מידתי. זאת בד בבד עם המשך מהלכי ההתייעלות שמאפשרים שיפור עיקבי והדרגתי ביחס היעילות.
"הבינלאומי מעניק שירות מיטבי ללקוחות הן באמצעות מערך הסינוף הנרחב, הגדול פי שניים מהחלק היחסי של הבינלאומי במערכת, והן באמצעות היכולות הדיגטליות החדשניות והמתקדמות של הבנק".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נכון, פקיד בן 21 בישראל הופך למיליארדר אחרי 50 שנה. בכל
    MB 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון, פקיד בן 21 בישראל הופך למיליארדר אחרי 50 שנה. בכלל לא הונאת הכלכלה הישראלית. מאמינים לכן.
    סגור
  • 1.
    למה???
    שומרת כשרות 08/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הבנק שמשלם הכי קצת ריבית לפק''מ! אני העברתי חצי מיליון למזרחי אבל יש עוד בנקים שמשלמים טוב
    סגור