השוק

הרווח הנקי של MAX מזנק: ככה אתם עזרתם לה

Max מפרסמת את תוצאותיה למחצית הראשונה של 2022: הרווח הנקי למחצית עלה בכ-37% והסתכם ב-118 מיליון שקל, מתוכו הרווח הנקי ברבעון עלה ב-43% ל-66 מיליון שקל, הכנסות החברה במחצית הראשונה צמחו בכ-28% והסתכמו בכ-839 מיליון שקל, מתוכן 445 מיליון שקל ברבעון השני. העלייה בכרטיסי האשראי הביאו לצמיחה
מערכת ice | 
רון פאינרו, מנכ"ל מקס (צילום בני גמזו לטובה)
Max פרסמה היום (חמישי) את דוחותיה הכספיים לרבעון השני ולמחצית הראשונה לשנת 2022, אשר משקפים ביצועים חזקים והמשך צמיחה בכל הפרמטרים. ברבעון השני של שנת 2022, הכנסות החברה גדלו בכ-30% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וזאת בעיקר בשל העלייה במחזורי כרטיסי אשראי ובהעמדות אשראי, ועמדו על כ-445 מיליון שקל.
סך ההוצאות ברבעון השני של שנת 2022 הסתכמו בכ-357 מיליון שקל, צמיחה של כ-24%, הנובע בעיקר מהעלייה בהוצאות הישירות הקשורות בצמיחה בפעילות העסקית. הרווח הנקי של החברה ברבעון השני של שנת 2022 עמד על 66 מיליון שקל. סך ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2022 עמד על כ-839 מיליון ₪, צמיחה של כ-28% לעומת ההכנסות בחציון המקביל בשנה שעברה, והרווח הנקי עמד על כ-118 מיליון שקל.
 
מנכ"ל Max, רון פאינרו, מסר: "Max מסיימת מחצית ראשונה חזקה עם תוצאות מצוינות. אנחנו מובילים את הענף הן בשיעור צמיחה של כ-40% במחזורי הכרטיסים החוץ בנקאיים, הן בצמיחה בהיקף האשראי של כ-38% לתיק כולל של 8.1 מיליארד ש"ח והן בתשואה להון. מגמה מתמשכת זו של ביצועים איכותיים, הנובעים מיישום נכון של האסטרטגיה העסקית, חיזקה את האטרקטיביות של Max ותרמה תרומה מכרעת לחתימת העסקה למכירת החברה לקבוצת כלל החזקות, ועל כך אני מברך".
"במחצית הזו בלטה החזרה ל"שגרת נסיעות לחו"ל", הישראלים חזרו לטוס וגם התיירות הנכנסת לישראל חזרה אחרי תקופת קורונה ארוכה, מגמה שנמשכה ועוד נמשכת אל תוך חודשי יולי-אוגוסט. ברבעון הזה הרחבנו את הצעת הערך ללקוח והשקנו לראשונה שירות פיננסי נוסף - "חסכון ב-Max" - המאפשר לחסוך באמצעות כרטיסי האשראי שלנו, לצד ההוצאות בכרטיס, באפליקציה בקלות ובנוחות וגם בסכומים נמוכים. אלפי הלקוחות שכבר נרשמו לשירות החדש וכבר חוסכים לטובת חופשה, אירוע משפחתי או לילדים, מעידים כי אכן יש צורך ובשלות לכלי דיגיטלי פשוט שיתמוך בהרגלי חיסכון, כחלק מניהול הוצאות".
סך תיק האשראי של Max עמד על כ-8.1 מיליארד שקל. תיק האשראי הצרכני, אשר נכון לתום המחצית עמד על היקף של כ-7.5 מיליארד שקל, צמח ברבעון האחרון בשיעור של כ-9% ובשיעור של כ-36% מול הרבעון המקביל אשתקד. אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים באשראי הצרכני ממשיך להיות המימון לרכבים, כאשר גם ברבעון השני של 2022 נמשכה הצמיחה המואצת בהלוואות למימון רכבים חדשים ויד שניה אותן מעמידה החברה.  במקביל, צמח תיק האשראי לעסקים קטנים בכ-37% במחצית השנייה ועמד על 675 מיליון שקל, צמיחה של 56% לעומת ליתרה במחצית המקבילה אשתקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה