השוק

מנורה מבטחים ואיי.בי.איי נכנסות למשכנתאות עם 500 מיליון שקל

ואם חיכיתם ליום בו חברות הביטוח ובתי ההשקעות יכנסו לתחום המשכנתאות, א הנה זה קורה; מנורה מבטחים מהמשקיעים המוסדיים הגדולים והבולטים בבורסה ובית ההשקעות איי.בי.איי יעניקו משכנתאות הפוכות ב-510 מיליון שקל
ניצן כהן |  3
מנורה מבטחים ואיי.בי.איי נכנסות למשכנתאות (צילום Magma Images, יחצ/ אילן בשור, shutterstock)
מנורה מבטחים ובית ההשקעות איי.בי.איי חתמו על הסכם שיתוף פעולה בתחום פעילות המשכנתא ההפוכה. מנורה מבטחים נכנסת לראשונה לפעילות המשכנתא ההפוכה מנורה מבטחים תעמיד אשראי באמצעות כספי הנוסטרו, ו-איי.בי.איי תפעל לאיתור חיתום ולווים בתחום.
ההסכם כולל תוספת של עד 510 מיליון שקל לפעילויות האשראי החוץ בנקאי של איי.בי.איי בית ההשקעות דרך חברת הבת איי.בי.איי קוואליטי התוספת תביא את תיק האשראי של החברה ללמעלה ממיליארד שקל. למנורה מבטחים ניתנה אופציה לכניסה של שותפות ב- איי.בי.איי קואליטי בשיעור החזקה של עד 27.5%.
 
מנורה מבטחים התחייבה להעמיד בבלעדיות לקוואלטי מסגרת ראשונית בסכום של 360 מיליון ₪ לשנתיים. בנוסף, מנורה מבטחים תהיה רשאית להעמיד מסגרת אשראי בסכום נוסף של עד 150 מיליון שקל.
עבור השירותים שיינתנו על ידי קוואלטי, החברה תהיה זכאית לתמורה הנגזרת ממרווח בין הריבית בפועל על ההלוואות לבין שיעור ריבית המוכפל במקדם מח"מ מוסכם. בנוסף, במסגרת ההסכם הוקנתה למנורה מבטחים זכות אופציה מסוג Call להקצאה של עד 27.5% מחברת קוואליטי (בדילול מלא), כאשר שיעור המימוש של האופציה משתנה בהתאם למועד המימוש ולמסגרת האשראי שתועמד על ידי מנורה מבטחים.
תוספת מימוש האופציה שתשולם על ידי מנורה מבטחים צפויה לשקף לקוואלטי שווי חברה של 70 מיליון שקל לפני הכסף. ככל שימומשו שתי המסגרות (סה"כ 510 מיליון), החברה צפויה לרשום הכנסות נוספות של כ-40 מיליון שקל למשך כל תקופת שיתוף הפעולה.
שי קומפל, משנה למנכ"ל מנורה: "שיתוף הפעולה עם איי.בי.איי מהווה הזדמנות לצדדים לפיתוח עסקי משותף בתחום האשראי מגובה נדל"ן. שיתוף הפעולה מרחיב את מוצרי קבוצת מנורה מבטחים בתחום המשכנתאות .האופציות להשקעה בקוואליטי שניתנו לנו יאפשרו להשקיע בחברה מתפתחת  ובאפשרות לפתח מוצרים נוספים בתחום האשראי מגובה נדל"ן".
דייב לובצקי, מנכ"ל איי.בי.איי בית השקעות: "שיתוף הפעולה של איי.בי.איי קוואלטי עם חברת מנורה היא הבעת אמון בחברה ובפעילותה. קוואליטי תהפוך להיות זרוע מבצעת לפעילות בתחום המשכנתא ההפוכה בבלעדיות מול חברת מנורה. ההסכם מאפשר, הלכה למעשה, את הרחבת פעילות האשראי של קוואליטי בתחום המשכנתא ההפוכה בעד 510 מיליון שקל נוספים תוך ראיה עתידית להמשך התרחבות משמעותית שלנו בתחום".
קוואליטי הוקמה בשנת 2016 וכיום היא חברה בבעלות בית ההשקעות איי.בי.איי, ומנוהלת על ידי ערן נוטע ורוני רגונס, שותף וסמנכ"ל החברה. קוואלטי מתבססת על תשתית קשר עם מאות יועצי משכנתאות ואשראי, ובנוסף נגישות לגופים מוסדיים וללקוחות כשירים המהווים את מקורות המימון.
את העסקה ליוו עו"ד עמית לייזרוב ורועי צמח ממשרד כספי ועו"ד יונתן רז ממשרד רז אורדן.
קוואלטי, הינה זרוע האשראי החוץ בנקאי של בית ההשקעות איי.בי.איי המתמחה במתן אשראי ללווים פרטיים כנגד בטוחות נדל"ן. החברה פעילה בשני ערוצי פעילות מרכזיים: מתן אשראי לטווח קצר ומתן משכנתאות הפוכות. נכון לסוף 2021 החברה מנהלת תיק אשראי של מעל חצי מיליארד שקל. מאז הקמתה החברה העניקה אשראי בסך של למעלה מ- 900 מיליון שקל הפזורים על למעלה מ- 1,700 הלוואות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מזמן לא שמענו על אלימות והעלמת מידע (ל"ת)
    המעניש 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תזהרו ממשכנתאות הפוכות
    זהירה 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו קומבינה שתאבדו גם את הנכס וגם את הכסף מלכודת אש
    סגור
  • 1.
    דייב הגאון (ל"ת)
    אלון 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור