השוק

זרוע האנרגיה המתחדשת של אשטרום בעסקה פורצת דרך

פריצת דרך משמעותית לחברות האנרגיות המתחדשת של אשטרום וקנלוב Kenlov Renewable) Energy) עם חתימה על הסכם ראשון למכירת חשמל סולארי בארה"ב. תספק  חשמל סולארי בהיקף של 235 מגה-וואט, בפרויקט טיירה בוניטה בטקסס
מערכת ice | 
איציק מרמלשטיין (צילום אשטרום אנרגיה מתחדשת)
פריצת דרך משמעותית לחברות האנרגיה המתחדשות של אשטרום וקנלוב Kenlov Renewable) Energy) עם חתימה על הסכם ראשון למכירת חשמל סולארי בארה"ב. קנלוב מדווחת על חתימת הסכם ראשון בארה"ב, למכירת חשמל סולארי בהיקף של 235 מגה-וואט, בפרויקט טיירה בוניטה בטקסס, ארה"ב. 
במסגרת ההסכם, תאגיד ייעודי בבעלות משותפת של קנלוב אנרגיה מתחדשת ואשטרום, בחלוקה שווה, ימכור לחברת החשמל של עיריית סן-אנטוניו (CPS Energy) כ-60% מיכולת הייצור של פרויקט 'טיירה בוניטה', בהספק של כ-235 מגה-וואט מתוך 400 מגה וואט. החשמל יימכר בנקודת החיבור של הפרויקט לרשת החשמל המקומית, ויתרת החשמל והתעודות הירוקות בגינו יימכרו בשוק החשמל הפתוח בטקסס.
 
חברת החשמל של סן אנטוניו היא חברת החשמל העירונית הגדולה בארה"ב, המדורגת בדירוג בינלאומי Moody’s Aa2, גבוה מדירוג מדינת ישראל. החברה משרתת מעל ל-900 אלף לקוחות במגזר החשמל, והיא תרכוש את החשמל מידי קנלוב ואשטרום לתקופה של 20 שנה. סן אנטוניו היא העיר השביעית בגודלה בארה"ב, עם כ-1.5 מיליון תושבים. 
פרויקט Tierra Bonita הוא פרויקט סולארי בהיקף של כ-MW400 בטקסס, ארה"ב, המשתרע על פני שטח של כ-9,000 דונם. פיתוח הפרויקט יחל במהלך הרבעון השני של שנת 2023, והפעלתו המסחרית צפויה בסוף שנת 2024, וזאת לאחר שהושלמו אבני הדרך המרכזיות בפרויקט, לרבות הבטחת הזכויות במקרקעין, הסכם חיבור לרשת החשמל ומכירת 60% מכושר הייצור של הפרויקט לתקופה של 20 שנה.  
איציק מרמלשטיין, מנכ"ל חברת אשטרום אנרגיה מתחדשת: "הסכם זה מהווה ציון דרך משמעותי בפעילות החברה בארה"ב, ומבטא את המשך ההתקדמות שלנו בפעילות אנרגיה מתחדשת בשוק זה בטווח הארוך. כיום אנו פועלים כדי לקדם הסכמים דומים בפרויקטים נוספים שאנו מפתחים בארה"ב, ונכון להיום לחברה מספר פרויקטי אנרגיה מתחדשת בשלבי פיתוח שונים ביחד עם שותף בארה"ב בהספק כולל של כ-1.5 ג'יגה וואט. אנו ממשיכים לפעול להרחבת פעילות זו בעיקר בארה"ב ובאירופה".

יוסי גבורה, מנכ"ל קנלוב אנרגיה מתחדשת: "קנלוב מניחה את אבן הפינה לפעילות פרויקט Tierra Bonita, הראשון מתוך שישה פרויקטים בארה"ב, בהיקף כולל של 1.5 GW, ובמקביל אנו ממשיכים לפעול לקידום הפרויקטים שלנו באירופה, בהיקף של 1.5GW  נוספים. ההסכם עם חברת החשמל של סן אנטוניו יסייע לקנלוב בפיתוח פרויקטים נוספים באזור". 
 
בתחילת החודש הודיעה קנלוב על המינוי של יוסי גבורה, מבכירי משק האנרגיה הישראלי, למנכ"ל החברה. גבורה פעל להנחת היסודות משק הגז הטבעי הישראלי תוך הובלת תהליכים מרכזיים של מיזוגים ורכישות, לצד הובלת גיוסי הון וחוב בהיקף של מיליארדי דולרים, שנועדו לפיתוח תגליות הענק 'תמר' ו'לוויתן'. 
כעת, גבורה עובר לתחום האנרגיות המתחדשות, וינצל את הניסיון האדיר שצבר בתחום התשתיות והמימון במטרה לסייע לחברת קנלוב בפיתוח, מימון ותפעול צבר הפרויקטים של החברה בהיקף שמעל ל-3 ג'יגה וואט, לצד המשך תהליך ההתרחבות הגלובאלי. קנלוב צפויה לצאת בקרוב לסבב גיוס חוב פרטי, והיא בוחנת אפשרות להנפקה בבורסה הישראלית במהלך שנת 2023. 
יצרנית החשמל הפרטית (IPP) קנלוב עוסקת בייזום, הקמה והפעלה של פרוייקטי אנרגיית רוח, מערכות לייצור חשמל מאנרגיה סולארית ופתרונות אגירה, באירופה וארה"ב. צבר הפרויקטים של קנלוב מכיל כ-3 GW, מתוכם כ-1.5 GW של קיבולת פיתוח סולארי בארה"ב. את צבר הפרויקטים בארה"ב, בהספק כולל של כ-1.5 GW ובעלות צפויה של כ- 1.5 מיליארד דולר, מפתחת קנלוב עם שותפתה, אשטרום אנרגיה מתחדשת, באמצעות צוות המיזם המשותף.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה