השוק

דוראל בגיוס ענק של 500 מיליון דולר מאפולו בארה"ב

הגיוס בוצע מקרן אפולו באמצעות הנפקת שטרות המירים למניות דוראל ארה"ב; הגיוס משקף לדוראל ארה"ב שווי חברה של 1.5 מיליארד דולר; את העסקה הוביל בנק אוף אמריקה
ניצן כהן | 
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל (צילום טל שחר, pexels)
דוראל השלימה הלילה עסקת ענק בארה"ב במסגרתה גייסה 500 מיליון דולר לחברת הבת האמריקאית, דוראל ארה"ב. העסקה בוצעה באמצעות הנפקת שטרות המירים למניות חברת הבת האמריקאית. את העסקה הוביל בנק אוף אמריקה שאף ישמש שותף מס עבר פרויקט אינדיאנה של החברה - בהיקף של 600 מיליון דולר.
אם כן, בכוונת Doral LLC להשתמש בכסף למימון פרויקטים של אנרגיה מתחדשת ואגירת אנרגיה, אשר היא יוזמת בארה"ב.
 
בנק אוף אמריקה שהיה מעורב בגיבוש העסקה, הביע נכונות לשמש כשותף מס עבור כלל פרויקט אינדיאנה, בהיקף כולל המוערך על ידי החברה בכ-600 מיליון דולר, זאת בכפוף לעמידה באבני דרך, בדיקת נאותות, חיתום וקבלת האישורים הרלוונטיים מצד החברות.
ביוני 2022 דיווחה החברה כי נחתם הסכם שותף מס עם הבנק בסך של כ-175 מיליון דולר עבור פרויקט אינדיאנה צפון המהווה את חלקו הראשון של פרויקט אינדיאנה וצפוי להגיע להפעלה מסחרית בשנה הבאה. בנוסף, העמיד הבנק לטובת Doral LLC,  ערבויות מסוג Standby Letters of Credit בסך של כ-75 מיליון דולר, באמצעות הסדר back-to-back עם בנק אחר.
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל: "הסכם זה הוא צעד חשוב ומשמעותי במימוש האסטרטגיה של דוראל בשוק האמריקני. זו עסקת ענק לחברת אנרגיה מתחדשת בבעלות ישראלית בארצות הברית והבעת אמון בחברה ובפעילותה מצד המוסדות הפיננסיים המובילים בתחומם. ל  Doral LLCיתרון משמעותי בשוק האמריקני בכך שהיא יוזמת, מפתחת ומפעילה את הפרויקטים בעצמה מתחילתם באמצעות איתור ויצירת קשר ישיר עם בעלי הקרקעות ועד השלמת עבודות הקמת הפרויקטים והפעלתם לטווח ארוך ובכך שולטת בכל שרשרת הערך.
"הסכום המשמעותי שגויס יאפשר את הקמת צבר הפרויקטים הבשל של החברה ופרויקטים נוספים אשר החברה צופה שיבשילו בקרוב לכדי מוכנות להקמה ובנוסף יתמוך בהמשך צמיחתה המואצת של החברה בארה"ב."
דני רינות, סמנכ"ל פיתוח עסקי – צפון אמריקה, בדוראל: "העסקה מספקת עדות נוספת לאיכות הפעילות והצוות של דוראל ארה"ב. החבירה לגופים פיננסיים בסדר גודל כזה תהווה קטליזטור משמעותי להמשך הצמיחה של החברה בשוק זה."
קורין סטיל, שותפה מנהלת באפולו: "ההשקעה בדוראל מייצגת הזדמנות לשיתוף פעולה עם יזמית סולארית מובילה ומדגישה את המחויבות של אפולו להשקיע בחברות המאפשרות את מעבר לאנרגיה נקיה.  אנו מאמינים כי ההתמקדות של דוראל בפרויקטים רחבי היקף, הקשרים הטובים שלה עם בעלי הקרקעות ויכולותיה להוציא לפועל פרויקטים ממצבים אותה כאחת החברות המובילות בשוק".
צבר הפרויקטים של דוראל בארה"ב עומד על כ- 12 אלף מגה-וואט (DC) וכן 6,860 מגה-וואט שעה אגירת אנרגיה.
פרויקט הדגל של החברה, Mammoth Solar, מוקם בצפון אינדיאנה על שטח של כ-50 אלף דונם וצפוי לייצר עם השלמתו כ-1,600 MW (DC) של אנרגיה נקייה.
היקף ההשקעה הצפוי בפרויקט הינו כ-1.6 מיליארד דולר, והוא מחולק לשלושה שלבים: אינדיאנה צפון, שהספקו מוערך בכ-480 מגה-וואט (DC) והוא צפוי להגיע להפעלה מסחרית בשנת 2023, אינדיאנה דרום שהספקו מוערך בכ-400 מגה-וואט (DC) ואינדיאנה מרכז שהספקו מוערך בכ-720 מגה-וואט (DC).
דוראל ארה"ב השלימה התקשרויות בהסכמי PPA למכירת החשמל עבור כל הפרויקט, בהיקף של כ-1,600 מגה-וואט ל-15 שנים.
דוראל ארה"ב היא חברה אמריקנית בבעלות דוראל, תאגיד בבעלות מגדל חברה לביטוח בע"מ ושותף מקומי. החברה פועלת בשווקי החשמל האמריקניים הבולטים ומחזיקה צבר פרויקטים בשטח מצטבר של כ-405 אלף דונם ב- 18 מדינות בארה"ב. הספק צבר הפרויקטים הכולל של דוראל בארה"ב עומד על כ- 12 אלף מגה-וואט (DC) וכן 6,860 מגה-וואט שעה אגירת אנרגיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה