השוק

בנק ישראל העלה את הריבית כצפוי ב-0.5% ל-3.25%

בהתאם לתחזיות המוקדמות בנק ישראל העלה את הריבית ב-0.5% לרמה של 3.25%; בנק ישראל בסך הכל מרוצה מהחזרה לשליטה על האינפלציה ומודאג בעיקר משוק העבודה
ניצן כהן |  4
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90, vecteezy)
בהתאם לתחזיות המוקדמות בנק ישראל העלה את הריבית בשיעור של 0.5% לרמה של 3.25%. העלאת הריבית היא בקצה התחתון של טווח התחזיות המוקדמות. בבנק ישראל מרוצים מקצב החזרת האינפלציה לשליטה אך מודאגים משוק העבודה ולכן הריבית עלתה בשיעור של 0.5% "בלבד".
בנימוקי ההחלטה אומרים בבנק ישראל כי "האינפלציה בישראל מצויה מעל הגבול העליון של היעד, ועומדת בשנים-עשר החודשים האחרונים על 5.1%. האינפלציה נרשמת במנעד רחב של סעיפי המדד.
 
"הציפיות לאינפלציה לשנה הראשונה משוק ההון נמצאות בתוך תחום היעד, הציפיות לשנה משאר המקורות שוהות בסביבת הגבול העליון של היעד. הציפיות משוק ההון לשנה השנייה ואילך מצויות בתוך תחום היעד.
"במשק הישראלי נמשכת פעילות כלכלית איתנה, שוק העבודה עדיין מאופיין כהדוק ורמת התוצר ממשיכה להיות גבוהה מהמגמה ארוכת הטווח. עם זאת, המדיניות המוניטרית המצמצמת וההתמתנות בפעילות בעולם צפויים להביא להאטה מסויימת גם בפעילות הכלכלית בישראל, ומספר אינדיקטורים מצביעים על סימנים לתחילת תהליך זה.  
"מחירי הדירות עלו בשנים-עשר החודשים האחרונים בקצב גבוה באופן משמעותי בהשוואה לקצב של השנים האחרונות. עם זאת, מספר העסקאות לרכישת דירה ממשיך לרדת והיקף המשכנתאות שניטלו בחודשים האחרונים הצטמצם מאוד.
"מאז החלטת המדיניות האחרונה, התחזק השקל מול הדולר ב-3% ובמונחי השער האפקטיבי ב-0.7%, מנגד נחלש השקל מול האירו ב-2.8%.
"הפעילות הכלכלית בעולם מתמתנת והסיכון למיתון עולה, בעיקר באירופה. זאת על רקע המלחמה המתמשכת באוקראינה ומשבר האנרגיה באירופה, האינפלציה הגבוהה וההידוק המוניטרי וההאטה בסין. מנגד, נמשכת ההקלה בשרשראות האספקה, תוך ירידה במחירי התובלה" הם כותבים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אכפת לו
    ממש 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מרוויח 100 אלף נקי כל חודש מעניין אותו העליה של הריבית
    סגור
  • 2.
    הרס את המדינה מעמד הביניים לשפל המדרגה
    כדי 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הרס לכם את הארץ
    סגור
  • 1.
    נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון עלוקה מוצצת דם ימח שמך
    חיים קריות 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לאחד כמוך מה זה כמה לעלות אחוזים הרי אתה חולב את הקופה הציבורית ואזרחים כמונו לא סוגרים את השבוע הראשון אחרי המשכורת שלנו מאחל לך את כל הרע שבעולם חוצפן בגללך גם את החוג האחרון לאחד הילדים אנחנו נאלצים לבטל ושוב פעם מאחל לך את כל המחלות שבעולם כלבים עכשיו הבנקים שיעסיקו אותך אחרי שיעיפו אותך לקיבינימט מבנק ישראל מארגנים לך ג'וב של אחר כך נבלה סרוחה אתה וכל הפמליה שאיתך אוכלי החינם
    סגור
  • חיים צודק בהחלט!בנק ישראל מיותר לחלוטין
    יואל 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הורס את מעמד הביניים
    סגור