השוק

ארקיע בדרך לבורסה: תמשיך לטוס בשבת ותתמזג עם שלד בורסאי

חברת התעופה ארקיע עתידה להתמזג בקרוב עם השלד הבורסאי טכנופלסט ונצ'רס ותעניק לבעלי המניות שלה 75% ממניות החברה וזאת לאחר מספר מגעים כושלים מול אל על ועם ישראייר
מערכת ice |  1
מטוס ארקיע (צילום פייסבוק/ארקיע)
לאחר משא ומתן של מספר חודשים, במספר גזרות, חברת התעופה 'ארקיע' עתידה להתמזג בקרוב עם השלד הבורסאי 'טכנופלסט ונצ'רס' ששוויה כ-28 מיליון שקל. החברה שווה היום כ-130 מיליון שקלים והיא תהיה חברת התעופה הישראלית השלישית, לצד אל על וישראייר, שתדרוך רגלה בבורסה.
מה שעומד מאחורי המיזוג הוא כמובן הרצון של חברת התעופה להיכנס לבורסה, מה שיאפשר לה לקבל סיוע מהמדינה בצורה של מקדמות לכרטיסי טיסה ל-20 שנים קדימה וזאת על פי אתר 'כלכליסט'. על מנת לעשות זאת ניהלה החברה מגעים למיזוג עם אל על וגם עם ישראייר אלא שהדבר דרש ממנה להפסיק את פעילותה בשבת ולכן המגעים נעצרו. 
 
טכנופלסט היא כאמור שלד בורסאי וכיום היא מחזיקה בשתי חברות טכנולוגיה: טב טק עם קרוב ל-10% החזקה וסגרמאטה עם החזקה של קצת מעל ל-3%. המחזיקים בישראייר הם האחים נקש בהיקף של 70% וב-30% הנוספים אלו הם עובדי ארקיע המאוגדים. לאחר המיזוג בעלי המניות בארקיע יקבלו כ-75% ואלו בטכנופלסט רק 25%. 
יתרה מכך, עובדי ארקיע מנהלים מו"מ בסיוע של ירון זליכה, מול האחים נקש בנוגע להלוואה של 25 מיליון שקלים שהחברה העמידה עקב משבר הקורונה והדבר עלול להביא להפחתה בכוח האדם בחברה.
חברת ארקיע חווה גידול השנה והיא צפויה לסיים את השנה עם מכירות בהיקף של 250 מיליון שקלים, שהם צמיחה ב-150% ביחס לשנת 2021.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טכנופלאסט נדרשת להביא 27 מלשח לעיסקה
    dw 12/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי למרבה הצער אף אחד היום לא מוכן לשלם 28 מלשח על שלד בורסאי. אפילו לא קרוב. אם במקרה מישהו חושב אחרת אז מוזמן לקנות מאיתנו את שלד יוניבו. מחר בבוקר. כווווולנו נושי יוניבו נשמח למכור את השלד תמורת 28 מלשח. גם 27. גם 20. :-) גם את שלד מירלנד נשמח למכור בעתיד, כי זה חלק ממה שאמור לשלם את מירלנד אגח ט' הנחות.
    סגור