השוק

כלל ביטוח רוכשת 20% מפעילות ההתחדשות העירונית של אפריקה

העסקה שהוביל אותה ברק בנסקי, מנהל ההשקעות הראשי של כלל, תתבצע לפי שווי חברה של 1.3 מיליארד שקל; בנוסף יקימו אפריקה וכלל תאגיד לייזום ושיווק דירות בישראל
ניצן כהן | 
יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים (צילום סיון פרג')
כלל ביטוח לא עוצרת לרגע והנה אנחנו פותחים את תשפ"ד עם עסקה מעניינת שלא לומר סופר מעניינת. כלל ביטוח תרכוש מאפריקה מגורים 20% מפעילות ההתחדשות העירונית שלה כשבמקביל יקימו שתי החברות חברה שתיזום ותשווק דירות בישראל בהשקעה של 800 מיליון שקל.
כאמו, כחלק מההסכם אפריקה התחדשות תקצה לכלל מניות אשר תהוונה 20% מהון המניות המונפק והנפרע של אפריקה התחדשות בתמורה תבצע כלל השקעה הונית באפריקה התחדשות בסך של כ- 330 מיליון שקל, על בסיס שווי חברה מוסכם (לפני הכסף) של כ- 1.3 מיליארד שקל, בכפוף להתאמות בגין הון חוזר כפי שיוסכם.
 
אפריקה ישראל וכלל יקימו תאגיד משותף בניהולה הבלעדי של אפריקה, בו תרוכז לתקופה שתיקבע פעילות החברה לייזום ומכירה של פרויקטים של נדל"ן למגורים בישראל ("התאגיד המשותף"). היקף ההון שיושקע בתאגיד המשותף יעמוד על סך של עד 800 מיליון שקל, כאשר החברה תהא זכאית לדמי ניהול ולדמי הצלחה מהתאגיד המשותף.
אפריקה מגורים תקצה לכלל אופציות לרכישת 4% מהון המניות של החברה, ללא תמורה, אשר תהיינה ניתנות למימוש לתקופה של 42 חודשים ממועד ההקצאה במחיר מימוש של 240 שקל למניה, עם התאמות מקובלות לחלוקות דיבידנד, מניות הטבה וכיו"ב.
 מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים: "השותפות החדשה עם כלל מהווה הבעת אמון משמעותית בחברת אפריקה התחדשות עירונית, החברה המובילה בתחום ההתחדשות העירונית בישראל, הקיימת למעלה מעשור, אשר אכלסה ופעילה בעשרות פרויקטים בישראל וכן, העצמה של יכולות אפריקה מגורים להמשיך בפיתוח פרויקטים למגורים בישראל בהיקפים משמעותיים– במיוחד בתקופה זו בה קיימות הזדמנויות רבות לפיתוח החברה. אנו מברכים על שיתוף פעולה זה ובטוחים שתהווה מכפיל כח משמעותי לשני הגופים".
ברק בנסקי, מנכ״ל כנ״ף, מנהל חטיבת ההשקעות של כלל ביטוח ופיננסים: ״אנו רואים בשותפות העתידית עם אפריקה מגורים כשותפות אסטרטגית ליצירת חשיפה לעמיתי כלל לתחום הנדל״ן למגורים בישראל, עם חברת נדל״ן מובילה. תחום ההתחדשות העירונית,  הוא תחום מרכזי ומתפתח בשוק המגורים בישראל. השקעה בחברת התחדשות עירונית ושותפות היזום למגורים,  ינצלו את מצב השוק הנוכחי ליזום פרויקטים למגורים,  בתשואה אטרקטיבית עבור עמיתי כלל. שותפות זו עתידה להצטרף להשקעות נוספות שכלל ביטוח ופיננסים ביצעה ומתכוונת לבצע התקופה הקרובה בתחום הנדל״ן למגורים בישראל.״
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה