השוק

האוצר יקדם ערבות מדינה לחברות - בהיקף 500 מיליון דולר

החשב הכללי יהלי רוטנברג פועל להגדיל את המכסות שמעניקות חברות ביטוח האשראי הפרטיות. באמצעות התוכנית, ספקים ישראלים יוכלו להמשיך למכור מוצרים ושירותים ללקוחותיהם וגם העסקים הקטנים והבינוניים במשק יוכלו לקבל אשראי ממקור נוסף. נשיא התאחדות התעשיינים בירך: "הקלה אמיתית לתעשייה ובפרט לענף תעשיות הבנייה"
מערכת ice | 
יהלי רוטנברג (צילום פלאש 90/ אריק מרמור, יונתן זינדל, shutterstock)
נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, בירך הערב (חמישי) את החשב הכללי במשרד האוצר יהלי רוטנברג שנענה לבקשת התעשיינים והודיע על תוכנית לביטוח אשראי לעסקים בערבות מדינה. זאת על רקע הודעתו של רוטנברג על תוכנית לביטוח אשראי לטווח קצר בערבות מדינה לעסקים (תוכנית "Top-Up Cover") בהיקף של 500 מיליון דולר.
"התוכנית של החשב הכללי תעניק הקלה אמיתית לתעשייה ובפרט לענף תעשיות הבנייה, הזקוקות לה כדי להמשיך לספק בתקופה קשה זו. אנו מקווים כי במשרד האוצר ימשיכו במגמה חיובית זו, מתוך הבנה כי על המדינה לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה בתקופה קשה זו בכדי לשמור על כלכלת ישראל חזקה ויציבה, גם בשגרה ובפרט  בעת מלחמה", לשון הודעתו של תומר.
 
במסגרת התוכנית, יעמיד החשב הכללי ערבות מדינה בהיקף של 500 מיליון דולר לחברות ביטוח האשראי הפרטיות, זאת במטרה להגדיל את מכסות האשראי שהן מעניקות כיום. באמצעות התוכנית, ספקים ישראלים יוכלו להמשיך למכור מוצרים ושירותים ללקוחותיהם בהיקף שלא ניתן לקבלו בעת הזו אלמלא התערבות המדינה, והעסקים הקטנים והבינוניים במשק יוכלו להמשיך לקבל אשראי ספקים כמקור אשראי נוסף, זמין וזול ביחס לאשראי הבנקאי.
ביטוח אשראי לטווח קצר נועד להגן על עסקים מפני קשיי תזרים מזומנים העשויים להוביל לפשיטת רגל או הפסד בגין אי-קבלת תשלום מצד הקונים שלהם, וזאת נוכח שיטת התשלום הנהוגה לפיה קיים פער בין מועד אספקת השירותים או הסחורה למועד קבלת התשלום בגינם. התוכנית תפתח בימים הקרובים לאחר קבלת אישור ועדת הכספים של הכנסת על העמדת מסגרת ערבות מדינה ובכפוף לאישור החשב הכללי.
 
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "תוכנית זו נועדה להגדיל את היצע האשראי ולהבטיח את רציפות הפעילות העסקית במשק. התוכנית תסייע לעסקים קטנים וגדולים כאחד, והיא כלי נוסף במסגרת כלל תכניות הסיוע שהשיק משרד באוצר במטרה לעזור לעסקים לצלוח את האתגרים עמם מתמודד המשק בתקופה זו".
עדי נוב, מנכ״לית בססח, מסרה כי ״אנו שמחים להיענות האוצר לפנייתנו. ביטוח אשראי הינו רכיב חיוני בהחזרת הפעילות הכלכלית במשק לסדרה. אנחנו מקווים כי פעילותנו המהירה וסיוע המדינה ימנעו מצוקת אשראי נוספת מהחברות שכבר נמצאות בלחץ תזרימי גדול״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה