השוק

ג'וניפר עושה את הלא יאמן: עסקת רכישה ב-13 מיליארד דולר

מניית החברה זינקה ב-22.63%, והיא האמירה לשווי שוק 11.7 מיליארד דולר. על הפרק: מגעי מיזוג המתנהלים בקדחתנות מול ענקית הטק HP, הכוללים ניסיון לאחד כוחות בגזרת הבינה המלאכותית. אם המהלך יצא לפועל, הוא עשוי להניב לשתיהן רווחי עתק
מערכת ice | 
גוניפר נטוורקס (צילום גוניפר נטוורקס)
מניית ג'וניפר נטוורקס זינקה אמש (שלישי) ב-22.63% בעקבות דיווחים כי החברה נמצאת במגעים להירכש תמורת 13 מיליארד דולר על ידי חברת היולט פקארד (Hewlett Packard Enterprise) שדווקא ירדה. מניית ג'וניפר האמירה לשווי שוק של 11.7 מיליארד דולר, בעוד HP יורדת ב-7%. 
על הפרק, גם הפעם, סוגיית הבינה המלאכותית והשלכותיה הרבות על הכלכלה העולמית.  חברת HPE מספקת שירותי מחשוב ענן וחומרה, לרבות שירותי תקשורת דרך חברת הבת שלה Aruba networking. ג'וניפר מספקת חומרה לתקשורת ומפתחת טכנולוגיות AI דרך פלטפורמת Mist AI במטרה לשפר גישה לאינטרנט אלחוטי. 
 
ענקית המחשוב הדגישה בעבר את שאיפות ה-AI שלה והכריזה לאחרונה על שיתוף פעולה עם אנבידיה במטרה לאפשר לעסקים להתאים אישית ובמהירות מודלים של AI על ידי שימוש במידע פרטי ולפרוס יישומי בינה מלאכותית שונים כמו צ'אט בוטים. בוול-סטריט לא מתלהבים מהעסקה ומתקשים להבין כיצד HP תצליח לשלב את עסקי התקשורת עם ג'וניפר.
 
עם זאת, על פי ההערכות, העסקה תוסיף יותר מ-10% לרווח למניה של HP, אך ככל הנראה תעמוד קודם לכן בפני בדיקות רגולטוריות בעקבות השווקים החופפים של החברות. בדוחותיה לרבעון עקפה היולט פקארד את הציפיות לרווחים לאחר הפחתה בעלויות. עם זאת, התנאים המאקרו כלכלים גרמו לחברה לספק תחזית עגומה. הרווח למניה עמד על 52 סנט למניה, בעוד צפי האנליסטים עמד על 50 סנט.
 
הוצאות HPE לרבעון הרביעי ירדו בכמעט 17% ל-6.84 מיליארד דולר. האינפלציה הדביקה והריביות הגבוהות אילצו חברות לקצץ בהוצאות ה-IT שלהן ופגעו בחברות כמו HPE. תחזית החברה לרבעון הראשון של 2024 היא להכנסות של 6.9-7.3 מיליארד דולר, עם נקודת אמצע שנמוכה מהצפי בוול-סטריט של 7.28 מיליארד דולר. HPE צופה שהרווח הנקי יהיה בין 42 סנט ל-50 סנט למניה. 
 
ג'וניפר נטוורקס רשמה לרבעון השלישי רווח למניה של 41 סנט על הכנסות של 1.4 מיליארד דולר. צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 55 סנט על הכנסות של 1.39 מיליארד דולר. ההכנסות ממוצרים עמדו על 898 מיליון דולר, לעומת 967.5 מיליון דולר ברבעון התואם אשתקד. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה