רכילות עסקית

הבכיר בבנק הפועלים יעזור לארגנטינה? המפגש המעניין עם שרת החוץ

שרת החוץ של ארגנטינה התלוותה לביקורו המתוקשר של נשיא ארגנטינה חבייר מיליי בישראל, ונפגשה עם היועץ הכלכלי הראשי של קבוצת בנק הפועלים פרופ' ליאו ליידרמן, להפקת לקחים מתהליך הפחתת האינפלציה - נושא שמעסיק רבות את הממשל החדש בארגנטינה
מערכת ice | 
פרופ' ליידרמן וד"ר מונדינו (צילום שגרירות ארגנטינה)
האינפלציה הגואה בארגנטינה מדירה שינה מהממשל החדש של המדינה, וגם בביקורם בישראל ניצלו הנשיא ושרת החוץ להפיק לקחים מהצעדים שננקטו אצלנו במאבק באינפלציה.
כזכור, שבוע שעבר הגיע לארץ נשיא ארגנטינה חבייר מיליי לביקור הזדהות, בו גם תמך בעמדותיה של ישראל במלחמה מול חמאס והשבת החטופים. אל הנשיא הצטרפה גם שרת החוץ של ארגנטינה ד"ר דיאנה מונדינו שאף נפגשה גם עם שר החוץ ישראל כ"ץ והשר גדעון סער, שאביו עלה מארגנטינה, שהצטרף לפגישה.
 
במהלך הביקור, ניצלה שרת החוץ את ההזדמנות להיפגש עם פרופ' ליאו ליידרמן מבכירי הכלכלנים בישראל והיועץ הכלכלי הראשי של קבוצת בנק הפועלים, ובמקביל איש סגל בכיר באוניברסיטת תל אביב.
השניים, כאמור, נפגשו ביקורו של נשיא ארגנטינה חבייר מיליי בישראל. ד"ר מונדינו ביקשה לשמוע מפרופ' ליידרמן על לקחים מתהליך הפחתת האינפלציה בישראל בזמן שארגנטינה מנסה לרדת מאינפלציה שנתית בשיעור תלת ספרתי.  יש לציין שליידרמן נולד וגדל בקורדובה שבארגנטינה לפני שעלה לישראל, כפי מקום הולדתה של ד"ר מונדינו שאף היא ילידת קורדובה.
בכל הקשור למצב בישראל, פרופ' ליידרמן אופטימי בכל הקשור לענף הנדל"ן בישראל ובניתוח אחרון שערך בכנס של חברת רובי קפיטל אמר כי ככל שהמלחמה תסתיים בקרוב יותר, כך הענף יוחזר לחזור לנורמליות מוקדם יותר.  בראיית מאקרו על כלל המשק הוא ציין כי אם אוקטובר 2023 היה חודש שהזכיר את פרוץ משבר הקורונה והכל קפא, הרי שמאז המשק מוכיח את חוסנו וניתן לומר שכלכלת ישראל מפתחת "שגרת מלחמה".
בנושא הריבית הוא ציין כי "אנו מעריכים שלאחר המתנה קצרה בנק ישראל ימשיך להוריד את הריבית במהלך השנה ובסוף שנת 2024 ריבית בנק ישראל  תעמוד בסביבה של 3.8% לשנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה