רכילות עסקית

פוליטיקאים נגד מיליארדרים: הסקר הפרובוקטיבי של מאסק

האיש העשיר בעולם פרסם סקר שביקש לבדוק האם הציבור מאמין יותר לפוליטקאים או לטייקונים, ואיתגר את חברת הקונגרס הדמוקרטית להגיב
מערכת ice | 
טראמפ מאסק ביידן (צילום פלאש 90)

לאחר שבמהלך החודש תקף מייסד אמזון את נשיא ארה"ב על אמירותיו שקישרו בין האינפלציה למס חברות, עכשיו הגיע תורו של מייסד טסלה והאיש העשיר בעולם, להתייחס לביקורת של פוליטקאים דמוקרטיים אשר התבטאו בנושא.
 


זאת כאשר צייץ בטוויטר ביום חמישי האחרון שמיליארדים אינם רעים, וכי זה "שגוי ומטומטם מבחינה מוסרית" להשתמש במילה מיליארדר כגנאי אם אותו אדם משתמש בעושרו כדי ליצור מוצרים שמסייעים למיליוני אנשים.
 
לאחר מכן מאסק התייחס לציוץ של גולש לפיו "מיליארדרים הם הכי לא מזיקים כשהם מנסים להרוויח כסף, והכי מרושעים כשהם מבזבזים אותו בניסיון 'לעשות טוב'". והחליט לערוך סקר בטוויטר, השואל את 95 מיליון העוקבים שלו על מי הם סומכים פחות: פוליטיקאים או מיליארדרים, כשנכון לכתיבת שורות אלה 75.7% השיבו כי הם סומכים פחות על נבחרי הציבור.


הוא תייג את חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, שלאחרונה אמרה ל"בלומברג" שהיא רוצה להחליף את הטסלה שלה ברכב חשמלי מתוצרת חברה שתומכת באיגוד, ואיתגר את הפוליטיקאית לנהל את אותו סקר עם העוקבים שלה. מאסק התנגד במידה רבה להתאגדות של טסלה בעבר, בציוץ נוסף אמר כי: "איגוד הוא רק עוד תאגיד", והוסיף כי: "הרבה יותר טוב לחברות להתחרות על הכישורים שלך, כך שתהיה לך אופציונליות מקסימלית".


הציוצים הללו של המיליארדר מגיעים עם סיומו של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, כאשר ההתכנסות השנתית של מיליונרים ומיליארדרים זכתה לביקורת ציבורית נרחבה על כישלונם של האנשים העשירים בעולם לתת סכומים משמעותיים כדי לפתור את הבעיות הגדולות בעולם - שכן אוכלוסיות פגיעות ברחבי העולם צפויות להתמודד עם עלייה במחירי האנרגיה, מזג אוויר קיצוני ועלייה במחירי המזון השנה.
 


בן המבקרים של החברות והתאגידים הגדולים, נמנה אף נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שאמר החודש על רקע העלאת הריבית כי: "תאגידים עשירים צריכים לשלם את חלקם ההוגן במיסים, כדי להוריד את האינפלציה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה